Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokföringssmetod 2012-01-22 16:10
Hej !
Min revisor tyckte att jag valt fel bokföringsmetod i mitt nystartade företag..
Hur ändrar jag lättast bokföringsmetod från fakturametod till Kontantmetod ?
Skall jag ta bort programmet och börja om från början med installation och välja rätt
eller finns det ett enklare sätt ?
 Skrivet av:  Peter Lindahl IP: 94.254.9.212



Svar: Bokföringssmetod 2012-01-23 18:18
Hade du frågat mig, hade jag nog föreslagit att du skulle bokföra enligt fakturametoden, men det är en fråga som man kan ha olika uppfattning om. Man ser lätt att många frågor är i forum gäller just trasslet med kontantmetoden runt årsskiftet. Det ska ändå sägas att den som använder UNI_BAS och bokför enligt kontantmetoden får extremt mycket hjälp av programmet.

Nå, att byta från fakturametoden till kontantmetoden är ganska enkelt, men kräver ändå hjälp av supportavdelningen. Det är betydligt krångligare att byt från kontantmetoden till fakturametoden.

Det du ska göra är att kontakta supporten. Har du supportavtal kostar samtalet ingenting.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: Bokföringssmetod 2012-04-04 09:15
"Nå, att byta från fakturametoden till kontantmetoden är ganska enkelt, men kräver ändå hjälp av supportavdelningen."

Låter motsägelsefullt.

Jag kan inte testa eran demo UNI_BAS i kontantmetoden då jag får ett systemfelmeddelande "AVal" at line number 29. Behöver jag ringa support för att byta bokföringsmetod i demon?
 Skrivet av:  Stefan IP: 80.252.172.50




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 1 =