Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Starta upp Unibas 2011-12-28 12:48
Jag har laddat ner Unibas på datorn. Hur kommer jag igång med allt. Var skriver jag in de pengar jag har i företaget?? Kollade på filmen om inventariebok men där uppgav an siffror på inventarieavyttringar som inte fanns.

Vad är det jag behöver fylla i för att komma igång??

Är helt ny på allt som har med bokföring att göra så förklara enkelt.

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 81.224.60.172



Svar: Starta upp Unibas 2011-12-28 14:54
För att komma igång med UNI_BAS med ditt eget företags uppgifter, måste du först och främst ha ett licensnummer så att Du kan skapa din egen datafil. Licensnummer får du när du köpt UNI_BAS genom att trycka på knappen "Köp UNI_BAS" som finns på startsidan i programmet. Fyll i din beställning och sedan får du ditt licensnummer inom några timmar.

När Du väl skapat din datafil genom att välja bokföringsår, kontoplan etc, sker det mesta automatiskt. Din ingående balans (det som finns i företaget idag) lägger du in genom att gå till Databas/Kontouppgifter/Ingående balans. Det är i.o.f.s inte någon brådska med detta - du kan lägga in ingående balanser när som helst under året - se bara till att göra det före ditt första bokslut.

Du ska sedan lägga in dina kunder, leverantörer och artiklar. Detta gör du under fliken registervård.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =