Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Utskrift av faktira? 2011-12-14 21:20
När jag skriver ut fakturor så kommer ju en ruta upp -"Makulera" eller "Avbryt". Vilken av dessa är defaultad i enter-tangenten?
Alltså, om jag bara trycker enter då vilken av knapparna är det som trycks ner? Ingen av dem är som brukligt markerad?
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.5



Svar: Utskrift av faktira? 2011-12-15 00:25
Hej,
Det står nog "Makulera" eller "OK" i rutan? I varje fall i mitt program!
Det som händer när du trycker "Enter", är att den aktuella fakturan godkännes och registreras i UNI_BAS.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238



Svar: Utskrift av faktira? 2011-12-16 11:50
Jag menade "ok", men en synpunkt till Unicell är väl att man kan göra det tydligare, för som det är nu så vet man ju inte riktigt vad man trycker på vid Enter-slag.
Bara att photoshopa Ok-knappen lite. Den uppdateringen borde vara gjord på 5 minuter om man får önska!
 Skrivet av:  Daniel IP: 193.13.61.42



Svar: Utskrift av faktira? 2011-12-19 03:22
Det är väl meningen att man här ska använda musen och klicka i respektive ruta/fält. Vad skulle annars alternativet för "Makulera" bli med en tangent?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238



Svar: Utskrift av faktira? 2011-12-22 14:08
Mening och mening? Det är väl mening att man jobbar på det sätt man är bekväm med? Själv försöker jag i det längsta alternera mellan mus och tangentbord, dvs jag tabbar mig fram mycket.F För att slippa musarm.
Och om nu funktionen finns varför inte belysa den? Jag kan ta på mig att rita om Ok-knappen! Om ajg bara får en respons! Det tar mig 5 minuter ungefär.

Alternativet för Makulera; de flesta program följer ju ett gränssnittsstandard som gör att man tabbar mellan alternativen.

Unicell: Om ni vill kan jag rita om Ok-knappen? Ni har min mailadress!
 Skrivet av:  Daniel IP: 130.243.250.119




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 5 =