Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ang byte till Uni_Bas 2011-12-09 21:43
Hej jag ä en totalt ny på detta med bokföring............
Jag har några frågon som ja hoppas ja finner svar på här.

Jag ombilda min ef till ab 1 nov i år och med tron på att den herren som skött mina papper tidigare år skulle lösa det men icke han skaffade ett ortoligt avancerat prog från en annan lev, som inte ens han klarade av å här står ja nu , jag måste och vill försöka lära mig bokföring själv.....
Så mina frågor är

# Kan man lägga in i nytt program typ unibas i efterhand alla fakturor ingångsvärden som vi gjorde i det andra programmet trots att jag har skickat ut en del fakturor i det andra , är detta lagligt å rätt att göra det med tanke på verifikationsnummer fakturanummer mm som måste va i rätt ordningsföljd osv eller ska man bara fortsätta bokföringen i unibas??

#Är det besväligt att komma igång i unibas men ingångsvärden inställningar osv för en "dummiie"

# Och hur är supporten på unicell?

Och är det nån som känner igen sig i min sitts som kar kommit igång så är ja jättetacksam för alla tips.

Tacksam för svar /// Henke
 Skrivet av:  Henke IP: 79.99.169.46



Svar: Ang byte till Uni_Bas 2011-12-10 02:18
Svar på fråga nr 1 är ja. Man kan börja på "ny kula" eller fortsätta i UNI_BAS genom att ta med sig utgående balanser.

Svaret på fråga 2 är inte helt lätt att svara på. Det beror lite på hur mycket "Dummie" man är och det finns bara ett sätt att reda ut det. Kör demobolaget efter alla konstens regler och pröva dig fram. Normalt brukar det inte vara några problem. Läs noga igenom Unicells "Lär dig bokföring på 20 minuter" och ta hela tiden backup. Går det åt den s.k. pipsvängen, så gå tillbaka till den senaste backupen och gör om några verifikationer.

Supporten på Unicell fungerar ypperligt, men kom ihåg att det är ingen support för bokföring, utan endast för frågor om programmet och dess funktioner.

Du kan tryggt köpa UNI_BAS som är otroligt enkelt och smidigt att jobba med. Har du frågor, så svarar många här på forumet. Jag kan nog säga så här, att klarar du inte UNI_BAS, ja då klarar du INGET bokföringsprogram överhuvudtaget och då får man ju förstås bita i det sura äpplet och vända sig till någon bokföringshjälp.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 7 =