Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Egandet 2011-11-01 10:00
Hej.
Jag undrar om hur funkar det när man har köpt programmet. eger man det man köpte?
Jag köpte programmet för ett par år sen, vilket jag inte har använd på länge. men nu
vill jag använda det utan att lyckas; Har den gått ut ? måste man betala igen ?
Hur funkar det.?

Tack på förhand
 Skrivet av:  Pedro IP: 213.64.182.113



Svar: Egandet 2011-11-01 11:19
När man betalar för UNI_BAS, betalar man en s.k. licensavgift. Licensavgiften ger Dig en ej tidsbegränsad rätt att för ett företag använda den version av programmet som Du betalat för. Du behöver aldrig betala mer för att använda den versionen av programmet. Du får installera den versionen utan extra kostnad på valfritt antal datorer, men fortfarande bara för ett företag.

Vill du av någon anledning ladda ner en nyare version av programmet, måste Du teckna ett supportavtal. Supportavtal kostar 600:- kr (+ moms) per år och ger Dig fri telefonsupport samt fria uppdateringar under året. Har man varit utan supportavtal mer än 6 månader eller tidigare sagt upp sitt supportavtal, måste man betala en anslutningsavgift på 400:- (+moms).
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Egandet 2011-11-12 15:36
Visst går det att köra flera år gamla program, men jag skulle nog datera upp till senare.
Jag har hittills inte behövt supporten, utom just när jag bytte dator. Passade på att uppddatera samtidigt. Det är värt dom där 600 kronorna.
 Skrivet av:  Jörgen IP: 81.225.165.236



Svar: Egandet 2011-11-15 14:48
Grejen är att det i dagens UNI_BAS finns otroligt mycket nya tillämpningar jämfört med ett par år sedan. Man kan inte beskylla Unicell att man sitter och sover...Det har nog varit en uppdatering i månaden. Många av dessa uppdateringar är nog värda kr 600 var för sig!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =