Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Två bokföringsprogram på disc C 2011-09-05 08:35
Jag har två bokföringsprogram på samma dator, disc C. Hur ska jag göra för att endast få ut det ena på ett USB-minne.
Jag har kopierat till en säkerhetskopia och fört över på USB:et. Är det då bara det ena bokföringsprogrammet på denna nu? Har försökt installera på dotterns dator men det går inte att öppna något, utan står bara fel licensnummer och allt är låst.
Jag är helt novis på detta. Snälla hjälp mig någon......
 Skrivet av:  Karin IP: 46.59.41.220



Svar: Två bokföringsprogram på disc C 2011-09-26 11:58
Konstigt att ingen svarat på detta??

Du har alltså två UNI_BAS på din dator? Antagligen det gamla UNI_BAS och när du sedan uppdaterat till UNI_BAS v12, så lägger den sig i en särskild mapp. Säkerhetskopian som du fört över relaterar till det UNI_BAS som du gjort säkerhetsbackup med. Alltså säkerhetsbackup i NYA UNI_BAS, lägger sig alltså inte i GAMLA UNI_BAS mappen eller tvärtom.

Om ditt NYA UNI_BAS v12, nu används, så kan du radera det gamla UNI_BAS. I vissa sammanhang när man kör in säkerhetskopia från en GAMMAL UNI_BAS version till en NY, så får man upp en ruta där man behöver skriva in en kod eller ett lösen. Denna kod får man om man ringer Unicell och under förutsättning att man har Supportavtal.
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.24.108




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 4 =