Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppdatering 2011-08-29 20:38
Hej!
Laddade ned uppdateringen från 24 Aug fick en genväg Unibas-v12 men när jag klickar på den får jag bara testbolaget om jag sen skall byta bolag finns inte min firma med.
Om jag använder den gamla genvägen går det bra
 Skrivet av:  Per IP: 90.224.181.63



Svar: Uppdatering 2011-08-30 13:31
Före installation av en uppdatering ska man alltid ta en säkerhetskopia av datafilen - Gå till Databas/Verktyg och tryck på knappen "Säkerhetskopia".

Den nya UNI_BAS skapar en helt ny installation vid namn UNI_BAS-v12.

Låt den gamla UNI_BAS vara kvar till dess att den nya rullar fullt ut.

För Windows gäller: Flytta över Din datafil (både xxx.4DD och XXX.4DR) till mappen "Database" som finns i den nya UNI_BAS-v12-mappen. Starta sedan programmet (Testbolaget) och gå till Arkiv-menyn och välj "Byt företag". Välj Din datafil i listan.

För Macintosh gäller: Starta det nya UNI_BAS-v12 - Testbolaget öppnas. Gå till databas/Verktyg och tryck på "Återgå till säkerhetskopia" - där skapas då en ny datafil som lägger sig i mappen UNI_BAS-data på hårddisken. Detta sker genom att Du först namnger den nya filen (t.ex företagsnamn + dagens datum). Därefter får Du leta upp säkerhetskopian som Du skapade före installation av det nya UNI_BAS-v12.
Om du uppdaterat till Lion redan före installationen av den nya UNI_BAS, kan det vara svårt att öppna det gamla UNI_BAS för att ta en säkerhetskopia. Du kan i detta läge öppna den gamla UNI_BAS-mappen och flytta över Din datafil till den nya UNI_BAS-data-mappen som skapas på hårddisken när Du startar UNI_BAS-v12 första gången.

Ett gott råd - om Du har möjlighet - vänta med att uppdatera till dess att Du erhållit uppdateringsmeddelande med instruktioner från UNICELL.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Uppdatering 2011-08-31 07:02
Hej!
Jag har supportavtal med er.
Men jag har aldrig fått något uppdateringsmeddelande.
 Skrivet av:  Per IP: 212.181.101.10



Svar: Uppdatering, Hjälp! 2012-04-07 11:37
Jag har inte heller fått uppdateringsmeddelande om v.12. Betalade licensen för ett år med underhållsavtal. Otillfredsställande minst sagt.

Nu har jag installerat v.12 och den kod jag fick i fakturan fungerar inte. Jag försökte då gå tillbaka till den gamla versionen, men programmet stängs bara ner utan något meddelande! Jag vet nu inte hur jag ska komma åt min bokföring, det är katastrofalt! Hjälp! Vad ska jag göra?

(Jag har en gammal dator där UNI-BAS alla filer ligger och en nyköpt dator som jag inte börjat använda programmet på. Jag kan inte ringa support 8-17 då jag har annat jobb utöver firman).
 Skrivet av:  Desiree IP: 81.227.175.141



Svar: Uppdatering 2012-04-07 14:56
Nu har jag lyckats få in våra data igen i den gamla UNIBAS så jag kan i alla fall pusta ut tillfälligt och fira påskafton.. Återstår dock avsaknad av giltig programlicenskod.
 Skrivet av:  Desiree IP: 81.227.175.141



Svar: Uppdatering 2012-04-18 21:54
Ska man få info om uppdatering? jag har haft serviceavtal i 5 år tror jag men aldrig fått något meddelande
även skrivit om det här på forumet men inget svar
hoppas jag får ett svar nu
Janne
jätte nöjd ändå
 Skrivet av:  Janne IP: 109.124.145.168




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 5 =