Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fler företag i samma program 2011-08-26 06:32
Hej!
Jag har ett företag som jag använder UniBas till och startar nu ytterligare ett företag. Kan jag lägga till ett företag i programmet och använda samma program för bokföring i båda bolagen?
Tacksam för svar
 Skrivet av:  Niclas IP: 81.235.189.162



Svar: Fler företag i samma program 2011-08-26 11:18
Det här skulle egentligen Unicell svara på, men jag tror det är så här...

UNI_BAS fungerar enbart med ETT företag och du måste därför köpa ett ytterligare UNI_BAS som du använder till det andra företaget. Å andra sidan vill jag minnas att man får 50% reducerat pris på företag nr 2 och det är ju inte fel!

Slå en signal till Unicell så fixar dom det här på direkten.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.143.67



Svar: Fler företag i samma program 2011-08-26 15:56
Jag tycker Åkes svar är lite otydligt.
Du behöver ju inte ytterligare ett UNI_BAS(-program) utan växlar företag i ett och samma program. Dock behövs ytterligare en licens (50% rabatt).
 Skrivet av:  Tore IP: 81.233.39.126



Svar: Fler företag i samma program 2011-08-28 11:17
Förvisso har Tore rätt i ovanstående, men det finns ett problem och det är att man MÅSTE OVILLKORLIGEN ta en säkerhetsbackup efter varje gång man bokför respektive företag. Detta kan ibland framkalla en viss förrvirring! Därför skulle jag nog köra med TVÅ separata UNI_BAS knutet till respektive företag...

Men prata med Unicell vilket man tycker är smidigast.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.176.17



Svar: Fler företag i samma program 2011-08-28 16:26
Fattar varken problem eller förvirring eller varför 2 program (eller 3 eller 4 eller ännu flera program om man bokför åt många företag) skulle vara enklare att underhålla än ett. Men var och en har ju sina rutiner och självklart måste man i alla lägen veta vad man gör. Vore intressant att få veta Unicells åsikt.
 Skrivet av:  Tore IP: 81.233.39.126




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 9 =