Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Mac OS 10.7 2011-07-20 19:44
Hej,

Ni som kör mac, bör vänta med att uppgradera till Lion som just släpptes.
Jag kör UNI bas som inte längre fungerar då PowerPC program inte längre stöds av Mac OS efter 10.7.

jag skickat ett mail till Unicell och väntar på svar för hur framtiden ser ut.
Om man kan/kommer att fortsätta med Unibas eller om man skall byta program.
 Skrivet av:  Niclas Lundin IP: 83.254.6.228



Svar: Mac OS 10.7 2011-07-20 22:17
Jo, det var inte lätt att få något svar från Unicell angående detta. Jag försökte i tre olika mail, utan att bemödas med ett svar, så jag sa upp mitt serviceavtal. Synd att SIE-exporten är så dålig, så att byta program är inget litet projekt det i heller.
 Skrivet av:  Oscar IP: 213.114.43.179



Svar: Mac OS 10.7 2011-07-20 22:43
Det går utmärkt att köra med den senaste versionen av UNI_BAS under Lion.

Den som har supportavtal kan ladda ner senaste version som kan köras under senaste Mac Os. Det är sant att vi varit lite fördröjda med att släppa den senaste versionen, men detta har inte berott på problem med att köra MacOS. Våra problem har istället berott på att haft problem med våra installationsprogram för både Windows och Mac. Inte förrän dessa problem är lösta kan vi gå ut med ett uppdateringsmail till berörda kunder (nya kunder och kunder med supportavtal). Tyvärr har vi i detta sammanhang varit beroende av utomstående leverantörer som varit upphov till fördröjningen.

Den som vill köra igång omedelbart under Lion kan kontakta supportavdelningen via telefon för att få uppdateringskoder och instruktioner samt hjälp att komma igång.

Vi räknar med att installationsprogrammen skall vara klara inom de närmaste dagarna.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.247



Svar: Mac OS 10.7 2011-07-31 16:33
Sloganen "Betala en gång, aldrig mer" är rent av löjlig.

Eftersom jag inte har support avtal så kan jag inte längre använda mig utan UNI_BAS utan att betala 1000kr + moms.

Falsk marknadsföring, finns inget annat ord för det.

Jag är inte intresserad av att ha support avtal, eller att uppgradera programmet, jag vill bara att det skall fungera.
 Skrivet av:  Niclas Lundin IP: 83.254.6.228



Svar: Mac OS 10.7 2011-07-31 19:53
Du har bytt dator eller bytt operativsystem!

Du har själv utan att vi har varit inblandade ändrat förutsättningarna för att Ditt UNI_BAS ska fungera.

Du kan ju inte inte "sparka undan benen" på UNI_BAS och sedan säga att vi har "falsk marknadsföring".

Det är uppriktigt sagt duktigt fräckt av Dig att komma med en sådan beskyllning. UNI_BAS fungerar alldeles utmärkt på Din ursprungliga dator med ursprungliga operativsystemet utan att det kostar Dig ett endaste öre - kör livet ut om Du så vill. - Du har betalt en gång och behöver aldrig betala ett öre mer!

Du kan väl knappast tro att Du köpt ett program (för 1.250:- kr) med en garanti på att vi undan för undan i all evighet ska förändra programmet så att programmet ska kunna fungera på alla de nya datorer och datorsystem som eventuellt kommer att finnas i all framtid? Det räcker väl med att det i all framtid utan extra kostnad kommer att fungera på den dator som Du köpt programmet för.

Alla som har supportavtal kan bara ladda ner en uppdatering och sedan köra vidare.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Mac OS 10.7 2011-08-10 21:18
Det är väl så att Unicells begrepp "livslångt" måste avse datorns eller möjligen operativsystemets livslängd, för om du byter till en nyare dator eller operativsystem så tillkommer ytterligare betalning i form av serviceavtal.
Skulle vilja se den dator som kommer att fungera utan uppdateringar "livet ut". Enda möjligheten är väl att ha en dedikerad dator för just Uni_Bas, frikopplad från utvecklingen inom IT-branchen.
 Skrivet av:  Magu IP: 79.138.107.72




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 7 =