Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

"Kreditera faktura" 2011-05-13 20:58
Har försökt flertalet gånger att kreditera en felaktig faktura och har följt instruktionerna nedan men i vår version av programmet så finns ingen knapp "kreditera fakturan" Programmet har vi för övrigt registrerat idag och utgår från att det är den senaste versionen.
Det är även på andra ställen som programmet inte stämmer överens med demo videon.

Gå till rapporter/Leverantörer/Spåra fakturor. Klicka på den felaktiga fakturan. I nederkant finns nu en knapp "Kreditera fakturan". Tryck på den och allt sker sedan automatiskt.
 Skrivet av:  Urban IP: 93.179.57.14



Svar: "Kreditera faktura" 2011-05-14 17:18
Ni har säkert rätt version av programmet. Funktionen att kreditera en faktura med ett enda knapptyck som Du nämner är en relativt gammal funktion som funnits med länge.

Knappen "Kreditera fakturan" finn inte på bilden om fakturan redan är betald (eller delbetald). Så har det alltid varit i både Din egen version och i Testbolaget. Du kan läsa om detta på ett antal inlägg här i forum.

Om det någonstans är så att "programmet inte stämmer överens med videon", då beror detta på att programmet har uppdaterats, men att videon ännu inte hängt med.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75



Svar: "Kreditera faktura" 2011-05-14 17:49
Alltså? Det är väl inga problem med att kreditera en ännu icke betald faktura? Det gör jag lite titt som tätt eftersom mina fingrar oftast är snabbare än min skalle...

Gå in under Rapporter--->Kunder--->Spåra fakturor--->klicka upp aktuell faktura--->klicka på knappen Kreditera faktura.
Då får du upp nån ruta som frågar dig om du verkligen är ca sjuhundra procent säker på att du vill göra det, klicka Ja, färdigt. Svårare än så är det inte.
 Skrivet av:  Daniel IP: 90.227.155.5




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 7 =