Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kan ej lägga in mobilnummer på leverantörer 2011-05-12 23:31
Jag har den senaste uppdateringen av Unibas och märkte nyss att det inte går att lägga in mobilnummer på en leverantör. Har försökt på flera olika leverantörer, men det fungerar inte. Däremot fungerar det helt ok att lägga in mobilnummer på kunder.

Är det någon mer som har samma problem? Kan det vara en bugg i nya versionen? Jag har inte märkt det tidigare (vet ej om det funnits plats för mobilnummer tidigare)

Dessutom hoppar den över raden för referens när man lägger upp en leverantör. Bra om Unicell vill fixa till dessa små "buggar".

För övrigt tycker jag att Unibas är ett utmärkt program som jag använt nu sedan 2004. Det är enkelt och "rent" program. Jag läser ofta detta utmärkta forum där man får reda på en massa nyttigheter. Dock tycker jag att det blivit ganska många inlägg där folk klagar över allt möjligt. Det är ofta de som inte har supportavtal som gnäller. Det är inte lönt att komma och gnälla när datorn rasat och man inte sparat sin "originalfil" man fick vid starten. Man kan inte få nyaste uppdateringsfilen gratis. Unibas har ett väldigt lågt pris för support som är värt varenda öre.

Tack för ordet!

Ann-Katrin
 Skrivet av:  Ann-Katrin IP: 80.85.123.175



Svar: Kan ej lägga in mobilnummer på leverantörer 2011-05-13 17:43
Det verkar ha hänt något just där i lev.registreringen. Unicell läser säkert detta och fixar till det.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Kan ej lägga in mobilnummer på leverantörer 2011-05-14 17:13
Tack Ann-Katrin,
Du har helt rätt - detta är en s.k. bug. Vi har korrigerat detta i programmet och Du kommer att märka det efter det att nästa uppdatering lagts ut på nätet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 8 =