Hej, jag har fått "starta om" bokslutsår 2010 i Uni_BAS och lägger in verifikationerna på nytt (inte många). Min fråga är egentligen om ingående balanser (utgående balanser för 2009) som man ska mata in i programmet och detta har jag fått från redovisningskonsulten:
1510 kund fordringar 2550 kr
1920 Bank, Plusgiro xxxx kr
2013 Egna uttag xxxx kr
2018 Egna insättningar -xxxx kr
2019 Årests resultat -xxxx kr
2641 Ingående moms xxxx kr
När jag försöker lägga in i 1510 så säger programmet att detta är en reskontrakonto och föreslår att jag skapar "Gamla reskonran" så jag skapade 1511 Gamla kundfordringar. Är det rätt?
Sen skapade jag 2013, 2018 och 2019 och la in motsvarande belopp. Är det rätt?
Nu har jag 0 i ingående balans så det borde stämma. Hur ska jag nu registrera att jag har fått betalt från kunden?
Tacksam för svar |