Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Gammal testfil 2011-04-25 20:21
Hej,
Jag skulle se om man kunde ta fram all information från det avslutade bokföringsåret 2009 och läste något snabbt här på forumet att det finns sparat i testfilen. Utan att gå djupare i några detaljer öppnade jag en testfil i arkivet för att se om det gav en magisk ingång till mina 2009-filer. Istället verkar dock systemet ha kraschat. Nu säger den att "Datafilen är nyare än programmet" och vill inte öppna något över huvudtaget. Jag har jobbat med 2010-års bokföring idag och allt har fungerat smidigt, det var klicket på den gamla testfilen som strulade till det. Hur återgår jag till min vanliga fil?

Tusen tack!
Anneli
 Skrivet av:  Anneli IP: 81.216.215.56



Svar: Gammal testfil 2011-04-26 18:55
Nja, du måste ha missuppfattat detta med "en magisk ingång" till det förgångna. Vad Du sedan egentligen har gjort förstår jag faktiskt inte. Du har kanske startat en datafil med en äldre version av programmet. Jag vet av erfarenhet att det kan vara ganska komplicerat att hitta rätt igen om man har förirrat sig bland gamla versioner. Att få hjälp via forum lär bli svårt - Du gör nog klokt i att kontakta supportavdelningen per telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 6 =