Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Verifikationsdubbletter efter inläst sie-fil? 2011-04-17 22:11
Jag har lämnat över rollen som kassör i en ideell förening till en annan person. När vi installerade UNI_BAS på den nya datorn kopierade jag även över de två datafilerna som är kopplade till föreningen. Därefter fortsatte jag att göra en handfull verifikationer på min dator innan jag skickade över en uppdaterad sie-fil till den nya kassören.
Nu till frågan: Den nya kassören fick med sig verifikationer 1-19 när hon installerade UNI_BAS och datafilerna. Sie-filen innehåller verifikationer 1-25. Kan hon läsa in sie-filen eller måste hon manuellt skriva in verifikationer 20-25 för att det inte ska bli dubbletter?
 Skrivet av:  Johannes IP: 213.89.105.93



Svar: Verifikationsdubbletter efter inläst sie-fil? 2011-04-18 08:58
Jag tycker ni har krånglat till det. Enklast synkroniserar man flera datorer via backupfill/säkerhetskopia. Om du har en komplett bokföring i din dator, ta säkerhetskopia oc skicka filen till nya kassören. Hon får då en identisk kopia (när hon laddat in den/återgå till säkerhetskopia).
 Skrivet av:  Tore IP: 90.235.61.239



Svar: Verifikationsdubbletter efter inläst sie-fil? 2011-04-18 16:17
Och säkerhetskopia är alltså inte samma sak som sie-fil..? Hur skapar jag en säkerhetskopia?
 Skrivet av:  Johannes IP: 93.158.126.33



Svar: Verifikationsdubbletter efter inläst sie-fil? 2011-04-18 16:51
Via menyn: Databas-Verktyg-Säkerhetskopia. En textfil skapas som du kan spara var du vill.
Skicka till nya kassören som läser in via Databas-Verktyg-Återgå till säkerhetskopia.
Säkerhetskopiera bör hon göra ofta! (Och det borde du också ha gjort...)
 Skrivet av:  Tore IP: 213.89.58.225



Svar: Verifikationsdubbletter efter inläst sie-fil? 2011-04-19 10:00
Tack för hjälpen, säkerhetskopian är nu ivägskickad!
 Skrivet av:  Johannes IP: 93.158.126.33




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =