Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fält för Bankkonto 2011-04-15 13:14
Hej
Jag har bankkonto istället för postgiro/bankgiro men jag hittar ingen möjlighet att välja till det fältet i sidfoten på fakturan. Det är inte så kul att själv få stryka över bankgiro och skriva bankkonto istället. Har jag missat något? Om inte när kommer möjligheten att skriva ut bankkontonummer?
 Skrivet av:  Maud Steinrud IP: 83.178.65.54



Svar: Fält för Bankkonto 2011-04-15 17:37
Det flesta företag har antingen bankgiro eller plusgiro (eller båda). Vi har förstås haft det i åtanke när vi gjort UNI_BAS.

MEN - UNI_BAS är flexibelt. Man kan självändra all text som skrivs ut på externa dokument - fakturor, kravbrev, ordererkännande, offerter, etc etc. Gå till registervård/Övriga register/Språk. Där kan man t.ex istället för ordet "Bankgiro" skriva "Bankkonto". Detta betyder då att det fortsättningsvis står ordet Bankgiro i fakturafoten. För att allt ska komma rätt måste man sedan förstås också se till att bankkontonumret skrivs ut istället för bankgironumret. Gå till Databas/Företaget/Adressuppgifter - i fältet där det står bankgiro skriven´r man nu in sitt bankkontonummer.
Man kan utveckla detta vidare genom att i fältet Plusgira skriva namnet på banken och io språkregistret ändra ordet "Plusgiro" till "Bank".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75



Svar: Fält för Bankkonto 2011-05-03 21:41
Fiffigt! det måste jag ordna då. Det känns som om det finns en hel massa fiffiga saker i systemet men det går inte att läsa sig till dem. Hur vore det med en ordentlig, komplett manual? Eller har jag missat att den redan finns?
 Skrivet av:  Maud IP: 83.188.230.100



Svar: Fält för Bankkonto 2011-05-03 22:34
Hej Maud,
jo, Du har missat det. Det finns en handbok. Den ligger som pdf i UNI_BAS-mappen. Det går alltså utmärkt att läsa sig till både det en och andra. Programmet utvecklas med nya funktioner och det är inte alltid att handboken hinner uppdateras i samma takt. Då är det så mycket viktigare att programmet oftast är logiskt och självinstruerande.

Men bättre än så - det finns ett stort antal videoinstruktioner runt om i programmet,något som saknas i andra bokföringsprogram.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 8 =