Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Order rapport? 2011-03-18 16:28
Hej

Jag önskar att göra en rapport över ordrar som fortfarande inte har fakturerats.

Helst vill jag få en rapport i csv eller excel format med följande headers:

Kund x
Datum | Order nr | Brutto värde |

Finns det någon vänlig själ där ute som vet hur man får till detta med rapport generatorn?

Mvh
Lena
 Skrivet av:  Lena IP: 81.235.34.199



Svar: Order rapport? 2011-03-20 23:40
Hej Lena,

Om du söker på "STATISTIK", så hittar du en tråd där jag beskriver lite enkelt hur man använder RAPPORTGENERATORN.

Lite hastigt! Du går in i SKAPA EGNA RAPPORTER/KUNDER. Klicka på AVBRYT, klicka på AVBRYT en gång till. Du är nu inne på "Quick Report". Under "Report Parameters", klicka på ALL TABLES.

Här har du både ORDER och ORDERRADER. Kolla lite på vad jag skrev under STATISTIK och lägg in de parametrar som du önskar. Du får kanske experimentera lite... Blir det fel, så klicka FILE och NEW och börja om. Prova lite varianter så kommer du snart underfund hur det fungerar.

Det är inte direkt gjort för Excel, men du kan välja en hel del varianter med utskrift i celler m.m. Jag tror att om du sparar filen, så kan man ev. öppna den i Excel eftersom den blir en txt.fil.

Faktum är att man kan väldigt omfattande rapporter, men den här generatorn är som ett program för sig och väldigt kraftfull och därför bör man lägga ner åtskilliga timmar för att sätta sig in i finesserna. Kan du dribbla med Excel och Words? Ja då kan du också komma underfund med denna rapportgenerator.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 1 =