Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

skicka rapport via mail 2011-03-01 19:22
Hej, jag vill skicka en balans/resultatrapport via mail till min revisor.
Någon som jag kan förklara för mig hur jag kan gå tillväga?
Sedan behöver han också SIE-filen. Jag har inte riktigt förstått vad det egentligen är är och inte heller hur jag kan skicka den från programmet. Vad bedyder knapparna import och export? Tacksam för en hjälpande förklaring och lite vägledning...
mvh kristina
 Skrivet av:  Kristina IP: 83.183.50.51



Svar: skicka rapport via mail 2011-03-08 09:58
Såg att du inte fått något svar...

Gå in på RAPPORTER/BOKFÖRING/BALANS o RESULTATRAPPORT. Skriv ut önskad rapport och när du får upp rutan med skrivarinställning, så klickar du vid rutan där din skrivare är namngedd. Du borde nu få upp en rad med val. Ex.vis Microsoft XPS Document Writer eller Fax. Det kan även stå Pagemanager PDF Writer.

Saknar du någon av dessa kan de laddas ner gratis.

Du väljer nu ex.vis XPS Writer som skrivare och klickar på Ok. Ny ruta kommer upp som en bekräftelse och här klickar du på Ok igen. Din utskrift ligger nu som en fil i någon mapp. Förhoppningsvis Dokumentmappen.

Gå in i ditt mail-program och bifoga den aktuella filen till din revisors mail.

Samma sak med SIE filer. Om du ska skicka till din revisor, så exporterar du och din SIE-fil hamnar i någon mapp beroende på inställningar vet jag inte vilken. Bifoga filen i ett mail till revisorn. Import betyder att du kör in en befintlig SIE-fil i ditt system.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: skicka rapport via mail 2011-04-25 11:30
Ett stort tack från mig till Åke!
Jag hade inte en aning om att denna funktion fanns på datorer över huvud taget, precis detta jag har letat efter. Man behöver tydligen inte uppfinna hjulet två gånger...:)
 Skrivet av:  Evelina IP: 83.226.207.8



Svar: skicka rapport via mail 2011-04-25 19:31
Evelina,

Sådant händer mig också... Ibland ser man plötsligt världen som den är...

Kul att du får det att fungera. Saker och ting behöver inte vara svårare än så!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =