Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-21 09:40
När jag försöker registrera en arbetsorder i mitt UNI_BAS i den köpta ordermodulen är funktionen helt oanvändbar.

Jag har version 2011-02-15 och kör Mac. Har samma version på en PC, och det är exakt samma problem där.


När jag väljer en av mina kunder i listan kommer det upp en ruta som säger: "OBS! Du måste ange betalningsvillkor!"
Kunden i fråga har betalningsvillkor registrerade, och i denna del av programmet (Arbetsorder) kan man inte lägga in några betalningsvillkor?

När jag klickar OK på rutan ovan kommer jag till rutan Varuslag. Där skall mina artiklar kunna listas eller sökas på, men den listan är helt tom, oavsett vilket sökbegrepp jag skriver. När jag skriver något rensas nedre delen av programmets ruta, men det är bara en vit ruta.


Jag avbryter och provar igen och gör så här istället;

När jag provar utan att skriva in ett kundnamn och bara klickar i kundlistan på Arbetsorder så kommer listan över kunder upp, jag väljer en och då kan jag se mina artiklar.

Jag klickar på en av mina artiklar och vill ändra texten på den, så jag klickar i textrutan och börjar skriva.

Då ändras Kundnamnet och det blir samma text i den rutan som i artikeltextrutan??

Om man trixar fram och tillbaka lite så kan man till slut lyckas registrera en orderrad, men det är ju inte så det skall vara.

Det är något allvarligt fel i denna rutin (Arbetsorder) som den är nu, den är nästan helt oanvändbar.

Jag har gjort kontroll på min databas utan att programmet hittar några fel.

Någon annan som har samma problem i den version av programmet som jag har?
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-21 19:57
Jag har version 2011-01-20 och ordermodulen fungerar utan problem för min del. Unicell får väl undersöka om det blivit någon diff med den senare versionen.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-21 20:01
Tittade nyss på uppdatering och såg att senaste version är 2011-02-21. Kanske fungerar det med denna nyare versionen?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-21 20:16
Tack för tipset! Jag laddar ner och testar, skriver här sedan vad jag kommit fram till.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-21 21:03
Har nu testat nya versionen, helt klart har man varit i den koden och rotat, men nu får jag massa konstiga felmeddelanden då och då, och text som hänger kvar mellan rutor och knappar från söklistorna, och ibland får jag fel när jag försöker spara raden.

Helt klart är denna rutin under arbete, och den är inte användbar i denna version.

När kan vi räkna med en fungerande Arbetsorderrutin UNICELL?
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-22 21:16
Det är säkert inget fel på ordermodulen utan i så fall någon felanpassning relaterad till den nya versionen. Jag ska prova att ladda ner den nya till min bärbara dator så får jag se om den fungerar som du säger.

Skulle det vara något fel, brukar Unicell vara väldigt snabba med att rätta till versionen.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-23 22:02
Tack UNICELL!

Kan rapportera att dagens version 2011-02-23 fungerar bra i rutinen för Arbetsordrar i Ordermodulen :-)

Kanon att ni har så bra koll på forumet!


Kan tipsa om att Installationsprogrammet för Mac på dagens version placerar UNI_BAS i en underkatalog som heter Untitled Folder (om jag inte minns fel) under den katalog man väljer. Något som bör åtgärdas. I övrigt har jag inte stött på något fel än.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Ordermodulen - Arbetsorderrutinen är konstig? 2011-02-23 22:49
Peter,

Det känns nästan som jag skulle vilja säga, vad var det jag sa....

Kolla Arbetsorderfunktionen ordentligt nu. Den är helt suverän!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 5 =