Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kan inte öppna min bokförings fil 2011-02-19 15:27
Kan inte öppna min bokförings fil Får fel medelande när jag ska starta uni bas
An interruption occurred while data was being fluched to disk. Run 4D Tools to see if data file is OK.

Vet någon vad man ska göra? Jag kan öpna andra filer som test företag men inte min boföring fil.
 Skrivet av:  Niclas LArsson IP: 85.228.160.85



Svar: Kan inte öppna min bokförings fil 2011-02-19 20:21
Det du har råkat ut för är en säkerhetsspärr som är inbyggd i vårt programmeringsspråk 4D. Om systemet stängs av på ett felaktigt sätt t.ex vid strömavbrott eller om batteriet plötsligt tar slut i en laptop, då kan det finnas risk för att någonting skulle kunna vara "halvsparat". För att i ett sådant läge kunna reparera filen måste man förhindra vidare registrering innan man åtgärdat felet.

Har Du supportavtal så ringer Du supportavdelningen så tar vi hand om detta.

Man åtgärdar detta genom att köra ett program som heter 4D-tools. Har man god datorvana kan man göra detta själv. Har man inte "god datorvana" bör man absolut kontakta supportavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.98



Svar: Kan inte öppna min bokförings fil 2011-03-07 21:37
Var hittar jag 4D-tools? för att köra det
 Skrivet av:  christina Thörnlöw IP: 90.233.143.66



Svar: Kan inte öppna min bokförings fil 2011-03-12 16:33
Jag söker också efter 4d tools men hittar det inte på nätet. Varifrån kan man ladda ner det?
 Skrivet av:  Jan-Eric Lindh IP: 217.208.65.33



Svar: Kan inte öppna min bokförings fil 2011-03-13 20:41
4D är den relationsdatabas som är underlag för UniBas. Själva databasen kan köpas av vem som helst som har ca 12-13 tkr över att leka med. Dessutom tillkommer en licensavgift på några tusen om året. När man köper 4D så har man alltså inget färdigt program, utan en programutvecklingsprodukt.

Sedan kan man börja utveckla sina program. Det finns många som använder 4D för att på beställning skriva olika system till företag. Alla typer av system kan utvecklas inom vilken bransch som helst. Unicell har alltså utvecklat sitt UniBas från denna plattform.

Som gammal programerare kan jag direkt säga att det ligger åratal av erfarenhet för att kunna åstadkomma ett program som UniBas. Ja till och med 10-tals år skulle jag vilja påstå.

4D tools ingår självklart i priset för 4D-programmet enligt ovan, men det blir nog billigare att anlita supporten, eller vad tror ni?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 7 =