Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Logotype - lösning på trilskandes logotype 2011-02-13 11:14
Hej!
Jag har haft problem med att få in min logotype på mina fakturor, rättare sagt så har jag det fortfarande. Jag har gjort efter konstens alla regler och provat det mesta som skrivits i detta forum. Jag har tillverkat logotyper i olika storlekar, upplösning, olika format, olika program mm. Det ser bra ut när jag klistrar in logotypen i UNI_BAS, när jag sparar ser det bra ut men så fort jag går ur det fönstret så försvinner min logotype.

Nu till min lösning till er som har samma problem - förhoppningsvis är jag ensam om detta.
Jag skriver ut alla fakturor till PDF för att kunna skicka dem enkelt med e-post och så har jag dessutom en "original"-kopia kvar. Jag använder Bullzip PDF printer (gratis). I inställningarna i Bullzip PDF kan man ange att ett annat PDF-dokument ska användas som papper, ungefär som att skriva ut på en skrivare med ett papper med exempelvis företagets logotype och adresser på. På detta PDF-dokument har jag lagt in min logotype på ett passande ställe och vips så får jag en riktigt snygg faktura med min logotype. Den inställningsmöjligheten finns på fler av PDF-skrivarna som finns att hitta på Internet.

Allt annat i UNI_BAS fungerar riktigt bra och med denna lilla lösning så har jag nu ett fullt fungerande system.

/Pelle H
 Skrivet av:  Pelle H IP: 89.160.117.211



Svar: Logotype - lösning på trilskandes logotype 2011-02-14 01:34
Häpp!

Det var en galant lösning.
Nu blir det till att undersöka motsvarande funktioner i mac...


/ Lars Bergström
/ Nöjd UniBas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.64.251.19



Svar: Logotype - lösning på trilskandes logotype 2011-02-14 23:41
Ja det verkar vara en bra idé detta att maila fakturor vilket också går att göra i något som heter Microsoft XPS document writer som jag tror ingår i alla Windowsprogram. Jag har också en skrivrutin som heter Page Manager PDF Writer, kanske något liknande som din Bullzip? Page Manager är också gratis vad jag minns.

Det blir ju lite pickel eftersom man måste hämta och bifoga dessa filer när man mailar, men man sparar förvisso kuvert,papper samt inte minst porto och dessutom får miljön sitt genom att man slipper åka och posta m.m.

Däremot så kan jag inte begripa varför just ditt UniBas skulle ha problem med loggan? Låter helt konstigt att loggan försvinner när du sparar den. Mig veterligt kan det ju knappast vara fel på UniBas eftersom detta fenomen verkar bara ha drabbat just dig. Nånting i din dator ser tydligen till att logotypefilen inte accepteras. Kan det vara ditt Virusprogram? Brandvägg eller någon annan inställning? Mycket märkligt faktiskt!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 1 =