Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

SIE-filer från ekonomen? 2011-01-17 15:12
Hej!

Jag har Ltd-bolag med svensk filial dvs i allt väsentligt samma regler som för AB. Jag har tidigare låtit en redovisningsekonom sköta bokföring, bokslut och årsredovisning. 2010 hade jag så lite verksamhet (ca 100 verifikat) så jag funderar på att sköta så mycket jag kan själv. Verifikaten för 2010 är ännu ej bokförda. Om jag få tidigare års bokföring i detalj från min ekonom eller min revisor så att jag kan se hur de har bokfört tidigare verifikat så borde det gå ganska bra tänker jag. Kan man få det och är det rimligt enkelt att gå tillbaka och se hur han gjort?

Hade egentligen tänkt mig ett webbaserat bokföringsprogram men unicell verkar enkelt och komplett. Synpunkter?
Mvh
Pär
 Skrivet av:  Pär Nyman IP: 79.138.196.243



Svar: SIE-filer från ekonomen? 2011-01-19 20:58
Hej Pär!
Jag jobbar som redovisningskonsult. Det borde inte vara något problem att läsa in en SIE-fil. Det är normalt i alla bokföringsprogram. Jag har precis varit hos en kund och hjälpt henne igång med Unicells bokföringsprogram. Kanhända att jag som redovisningskonsult tänker på ett annat sätt än "vanligt" folk, men jag tyckte att detta programmet var ganska "klyddigt". Det finns betydligt enklare program. Du får gärna höra av dig till mig, jag kan prata utan att ta betalt!
Hälsningar
Anette
(Emellanåt har jag problem med min epost, om du inte fått svar inom två dagar, skicka till ********* istället.)
 Skrivet av:  Anette IP: 85.30.144.17



Svar: SIE-filer från ekonomen? 2011-01-19 22:30
Hej Anette och välkommen till vårt eminenta forum. Du är välkommen även om Du inte är kund. Men vi har tagit bort de delar där Du söker klienter till Din egen verksamhet. Vi har gjort så eftersom vi har som forumregel att man här inte får göra reklam för anda produkter än våra egna. Hoppas att Du kan acceptera detta.