Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturarefer 2006-02-01 15:52
UNICELLS´s kommentar: Denna fråga gäller endast vår finska kunder som har en smart fakturareferens på sina fakturor.


En fråga till angående fakturareferenser. Eftersom jag fakturerar en hel del i UNI-BAS och har många kunder med samma produkt och pris på fakturan är det jätteviktigt att jag verkligen vet vem som betalt så att "avprickningen" på kontoudragen går rätt. Nu verkar det som att alla fakturor som görs på samma dag eller samtidigt, får samma fakturareferens och då kan man inte skilja på vem som är vem -Pelle, Kalle, Sara eller Emma. Alla betalar med samma referens och samma €-belopp. Svårt att veta vem som är obetald. Jag har uppmanat med ett extra meddelande med fakturan, att det är viktigt att de använder fakturanummer istället i meddelandefältet på bankgiron. Fakturanummern är löpande så då vet jag vem betalaren är. Är detta problem specifikt för Finland eller är det något jag har missförstått. Kan man få fakturareferensrutan osynlig så som det är på demoprogrammet? I övrigt så tycks ju UNI-BAS använda fakturanummer som kontrollsiffror i fakturalistan så varför finns fakturareferensen överhuvudtaget med då den inte löper?
 Skrivet av:  Elisabeth IP: 62.72.245.74



Svar: Fakturarefer 2006-02-01 17:25
Det ska givetvis vara så att varje faktura ska få sin egen referens. det faktum att så inte tycks ske beror på en så kallad bug. Vi ska fixa detta illa kvickt.'
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 7 =