Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Mejla faktura. 2010-12-16 12:41
Hej alla. jag förstår inte vad som skall fylla för att det skall gå att mejla en faktura. jag har en vanligt yahoo adress och internetpinne.
 Skrivet av:  Anki IP: 83.185.108.134



Svar: Mejla faktura. 2010-12-17 10:17
Är det ingen som mejlar sina fakturor? Vet ej vart jag kan hitta info som skall in under Databas/styrning/mejl ?
 Skrivet av:  Anki IP: 90.130.226.45



Svar: Mejla faktura. 2010-12-17 17:25
Den som har en Macintosh-dator har denna funktion inbyggd i datorns operativsystem.

Den som har en Windows-dator måste installera en s.k pdf-writer. Hur man installerar en pdf-writer beskrivs i flera tidigare inlägg här på forum
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.204



Svar: Mejla faktura. 2011-07-06 20:16
Varför skriver du inte in en länk till något av alla inlägg? Skulle underlätta för oss, era kunder.
Och är inte detta en grundläggande funktion. Borde ni inte se över detta?
 Skrivet av:  Rickard IP: 213.113.58.74



Svar: Mejla faktura. 2011-07-06 21:20
Richard, här nedan kan du se vad jag skrev den 14 april

När du skriver ut din faktura kommer det först upp en lite ruta som heter "Skrivarinställningar". Om du tittar på den så finns det en rad där det står NAMN. Här står normalt den skrivare som du använder fysiskt.

Om du tittar på raden så ser du en liten pil till höger. Klicka här och alla skrivare blir synliga, både fysiska och virtuella. Det bör också finna en fax här.

De virtuella skrivare jag har, är "Page Manager PDF Writer samt Microsoft XPS Document Writer. Om inte dessa syns hos dig, så kanske du måste ladda hem XPS writern hos Microsoft. Det kostar normalt inget. PDF writern kom jag inte ihåg var jag fick den, men det är bara att söka på Google.

Om du tittar på den lilla rutan igen, så står det PLATS lite längre ner. På min dator står det "XPS Post" och i denna mapp lägger sig alltså de filer som jag skriver ut med XPS writern.

Om du laddar ner en virtuell skrivare från nätet, så lägger sig denna automatiskt bland dina andra skrivare i "Skrivare och Enheter". Du kan här markera om du vill ha din virtuella skrivare som standardskrivare istället för din fysiska skrivare.

Sedan är det bara att bläddra i mailprogrammet och bifoga den aktuella filen.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.140.177




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 2 =