Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Postorten saknas på fakturan. 2010-10-31 18:54
Helt plötsligt så skriver inte programmet ut postorten på fakturan. All annan information verkar vara med. Är detta något känt problem? Jag har naturligtvis startat om både dator, skrivare och program ett flertal gånger. På "förhandsvisningen" av fakturan i programmet står postorten med....
 Skrivet av:  Sven IP: 85.226.125.251



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2010-10-31 19:08
Det är lätt att alltid i första hand tro att det är något som är fel med programmet. Ofta är det så att man själv varit framme och "fingrat" någonstans och så är det nog i detta fall.

Gå till Databas/Företaget/Adressuppgifter - kontrollera att postorten finns kvar. Lägg annars in orten och tryck på spara.

Om detta inte var fallet - gå till Databas/Styrning/Utskrifter - tryck på knappen "Fakturafot". Om "Postnr + ort" inte finns på rätt ställe dra-och-släpp till rätt ställe.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.76



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2010-11-01 07:05
Tack för svaret!
Det är kundernas postort som inte skrivs ut på fakturan.
(Ber om ursäkt för att jag var otydlig i formuleringen)
 Skrivet av:  Sven IP: 85.226.124.182



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2010-11-01 09:14
Ja, det är lika omöjligt det. Om det i kundregistret på den aktuella kunden finns en ort angiven då ska orten komma ut på fakturan.

Du skrev inledningsvis "Helt plötsligt så skriver inte programmet ut postorten" - formulering borde betyda att orten tidigare har skrivits ut. Programmet har inte ändrats - är Du verkligen säker på att kundens ort finns angiven i kundregistret?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2010-11-04 08:07
Ja, det låter omöjligt och det händer på alla fakturor nu på slutet. Postorten syns på förhandsvisningen i programmet.
Jag kopiera och klistra in adresserna från e-mailen (Mozilla). En långsökt teori som jag funderat att det kommer med ett osynligt tecken vid kopieringen som gör att postorten buggar. Jag får nog även dra ur nätsladden till skrivaren och låta den vara avstängd i 10 minuter. Jag ska även testa att skriva in nästa kund för hand.
Hur som helst: Tack för hjälpen, Det är bra att känna till att det är inget känt problem.
 Skrivet av:  Sven IP: 85.226.124.8



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2010-11-05 09:10
I mitt program går det inte att klippa och klistra. D.v.s. UniBas registren måste skrivas för hand. Jag kör med Windows 7 och Explorer.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.169.63



Svar: Postorten saknas på fakturan. 2013-02-08 22:46
Vi har problemet att postort inte finns med på alla fakturor. Vid skapandet av fakturan finns ort med, men inte på förhandsvisningen på utskriften. Har kontrollerat kundregistret och orten finns med på samtliga kunder. Har testat att skriva in orten igen på de kunder som drabbats men det hjälpte inte. Förslag på åtgärd?
 Skrivet av:  Per IP: 217.208.17.155




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 7 =