Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

faktorafot 2010-10-13 22:21
Hej! Jag kan inte spara fakturafot som jag vill. Det går att byta rader osv men SPARA knappen vill inte samarbeta. Har jag låst utseende med nån?
 Skrivet av:  Geza IP: 85.11.61.27



Svar: faktorafot 2010-10-14 09:09
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt som "SPARA knappen vill inte samarbeta". Du måste nog förklara närmare vad/hur Du gör om jag ska kunna hjälpa Dig.

En fråga likt denna är alltid lättare att få svar på via telefon. Man kan då systematiskt gå steg för steg för att på så sätt se var problemet ligger. Om Du har supportavtal gör Du klokt i att ringa till supporten så får Du hjälp omgående.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: faktorafot 2010-11-27 16:40
jag kan inte förändra fakturafot på fakturan. jag antar att man skulle kunna spara fältinnehållet under databas/styrning/utskrifter/fakturafot , eller hur? Jag vill bara tillägga IBAN och Swift kod till fakturafot...
 Skrivet av:  Geza IP: 85.11.61.27



Svar: faktorafot 2010-11-27 17:20
Jag drog bara IBAN till en lämplig ruta och tryckte på spara. Sen gick det att skriva ut en fakturakopia med IBAN på rätt plats i fakturafoten.
Nyss råkade jag ut för att hela sidfoten försvann efter att jag flyttat ned adressfältet 1 cm för att det skulle passa med ett fönsterkuvert. Det löste sig genom att minska ned antalet fakturarader i specifikationen på utseendet.
 Skrivet av:  Staffan IP: 83.226.80.104



Svar: faktorafot 2010-11-27 17:31
Var lite försiktig med antalet fakturarader. Grundinställningen är att det ska vara 23. Börjar man experimentera med detta så är det lätt att få problem vid utskrift.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.145.198




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 4 =