Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

USB minne 2010-09-09 12:25
Jag har avvecklat mitt företag och sparade då min bokföring på ett USB minne. Nu har jag ej tillgång till den datorn längre där jag hade bokföringen. Min fråga jag skulle behöva skriva ut en balansrapport och sätter in USB minnet i min laptop men Unibas kommer inte fram? Är det så att jag måste ladda ner Unibas igen för att komma till mina uppgifter som jag sparat på USB minnet?
 Skrivet av:  Rebecka IP: 85.228.236.19



Svar: USB minne 2010-09-09 14:04
Om man gör sig av med den datorn där UNI_BAS ligger och senare vill kunna komma åt sin bokföring, måste man spara undan inte bara datafilerna utan även programmet eller programmets installationsfil.

Man bör spara dessa inte bara på ett ställe - 1 USB-minne eller 1 CD - spara gärna på mer än 1 sätt för säkerhets skull.

Om man bara sparar sina datafiler kan man visserligen komma åt sin bokföring genom att ladda ner senaste version av UNI_BAS, MEN detta gäller bara om man har ett giltigt supportavtal. Har man inte supportavtal måste man öppna datafilen i den senaste version som man har betalat för. Se till att spara både program och datafil - då blir det aldrig några problem.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 4 =