Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Importera kontoplan 2006-01-25 18:29
Jag undrar om man kan importera en annan kontoplan än den som ingår? Jag har ännu inte bestämt mej för att köpa programmet utan utvärderar ännu med testföretaget. Jag saknar dock vissa konton.
 Skrivet av:  Magnus IP: 81.235.130.39



Svar: Importera kontoplan 2006-01-25 19:48
Du har i UNI_BAS-mappen på Din hårddisk 2 kontoplaner: BASkontoplan och EUkontoplan
BASkontoplanen är den gamla kontoplanen med kassakonto 1010
EUkontoplanen är den nya med 1910 som kassakonto.
När Du efter att Du erhållit Ditt licensnummer, skapar Din egen datafil i UNI_BAS får Du välja vilken kontoplan Du vill ha: BAS eller EU. UNI_BAS kommer att importera den valda kontoplanen.

Om Du följer ovanstående är Du säker på att Du inte stöter på problem längre fram. Du kan förstås efter importen både ta bort/ändra och lägga till konton i den importerade kontoplanen.

I UNI_BAS-mappen finns också en kontoplan anpassad för lantbruk. Vill Du importera den kontoplanen bör Du först kontakta oss på service.

Det finns också möjlighet att importera en helt egen kontoplan. Din kontoplan behöver inte följa varken BAS eller EU-standarden. Vi vill dock på det bestämdaste avråda från detta. Om Du importerar standard, då vet UNI_BAS vilket konto som är kundkonto, kassakonto, monmskonto osv - alla dessa uppgifter måste Du annars helt på egen hand registrera i systemet.
Bättre är att utgå från befintliga kontoplaner och däredfter göra ändringar inne i UNI_BAS. Väljer Du en annan linje bör Du absolut först kontakta oss per telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.229.119.213




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 9 =