Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ändra Datum Ordermodul 2010-07-24 10:21
Läste senaste inlägget, Ändra Datum. Att man inte kan ändra datum av en redan skapad Faktura, är väl helt rätt. Vill bara understryka att diskutioner om möjlighet att ändra datum,
på ordrar, har förts genom både telefon & Forum sedan Augusti 2009. En äldre order som inte är Fakturerad borde man kunna öppna & justera, utan att dagens datum sparas med ordern,
Alternativt, en möjlighet att kunna ändra datum på ordrar som ligger i väntan på fakturering.
Det är lite dubbelmoral från unicells sida vill jag understryka.

1. Du kan självklart skapa en order bakåt i tiden, helt korrekt man fakturerar oftast en vecka eller en månad åt gången.

2. Om du registrerat en order 14 dagar bakåt i tiden, så är det helt okej, dock, om ordern åter öppnas ,efter att första registreringen är utförd. så sparas ordern envist, med dagens gällande datum.

3. När steg 2 inträffat, har du ingen möjlighet återjustera datumet.

_______________________________________________________________________

Från en kunds synvilkel......

Kunden Abbonerar på ngt, som jag fakturerar som ordrar, tex gräsklippning som sker med jämna mellanrum. Om en faktura till kund innehåller 3 st ordrar varav två med Korrekt Datum, & en tredje med ett falaktigt datum, samt en extra artikelrad som förklarar med
mindre textstorlek att denna order har ett annat datum,

Nu kanske ngn tycker att jag bara ska radera ordern & göra en ny, detta är ett alternativ som inte funkar för mig. då alla ordrar som ligger på orderlistor, med löpande ordernr.
Hoppas att denna förklaring sätter fart på producenten,
Har svurit åt detta i snart ett år.
I övrigt så är Unibas Ett program som ger otroligt Mycket för pengarna.
pluspoäng skall ni ha för att systemet ändå hanterar Samlingsfakturering med, rut & rot.
Det finns betydligt dyrare program på marknaden som gick bet på detta ,
när jag nyligen kände för att prova ett nytt program.

Tack för ett bra program
 Skrivet av:  Patrik Eriksson IP: 87.227.3.49



Svar: Ändra Datum Ordermodul 2010-07-26 17:15
Jag tycker inte det är något konstigt i detta. Om du öppnar en order och gör ett tillägg så har du ju skapat en ny order. Det vore synnerligen olyckligt om företagen kunde gå tillbaka och ändra i gamla order och få dem att se ut som nya...

Nej, en ny beställning ska givetvis generera en ny order med rätt datum annars skulle jag som kund bli helförbannad.

Jag vill också stryka under på att Uni_Bas ger mycket för pengarna, men pengar är för en del inte det primära, utan man vill ha ett bra program. Där har Unicell slagit två flugor på smällen som man brukar säga. Alltså, Uni_Bas är ett otroligt bra program och att det sedan är billigt är mer som grädde på moset.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.166.112



Svar: Ändra Datum Ordermodul 2010-07-27 00:55
Själklart ska en sparat order ha ett eget datum, order nr.
Men samlingsfakturering, innebär då för mig, att man samlar arbets ordrar under en kalender månad, för att sändas vid fakturering, fram tills att fakturan är skapad ser jag orderhanteringen som ett anteckningsblock, där den mänskliga faktorn "som alltid",
kan missa ngn detalj, som lätt kan justeras, när den upptäcks.
 Skrivet av:  Patrik Eriksson IP: 87.227.3.49




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 3 =