Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Hur kan jag använda UNICELL bas på en server 2010-07-20 08:35
Hej,
vi är tre olika personer som skriver fakturor, hur flyttar jag databasfilerna till en delad katalog så att flera kan använda dem?
Jag har förstått att det bara går att göra en i taget.
mvh
Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik Arvas IP: 90.229.135.201



Svar: Hur kan jag använda UNICELL bas på en server 2010-07-22 23:21
Såvitt jag förstår, så fungerar inte Uni_Bas i ett nätverk. Det vore dessutom ganska märkligt i så fall med tanke på priset...

Däremot tror jag Unicell kan fixa någon form av programtillägg mot extrakostnad. Problemet kommer då förmodligen att vara att programmet är låst för de andra två när någon använder det.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.161.130



Svar: Hur kan jag använda UNICELL bas på en server 2010-07-23 18:17
Hej Åke,
tack för svar. Jag fick samma svar från Unicell-supporten, men att det fanns kunder som körde det på en delad disk.
Jag provade att flytta över databas-filerna, men då låste sig hela installationen :-(

ett sätt är att spara en säkerhetskopia när man slutar jobba, och att den andra personen läser in den. Men det är en riskabel rutin eftersom man får många versionern av företaget.
 Skrivet av:  Fredrik Arvas IP: 90.229.135.201



Svar: Hur kan jag använda UNICELL bas på en server 2010-07-23 18:26
Sök på ordet "dropbox" här i vårt forum - där finns flera olika möjligheter beskrivna.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.147



Svar: Hur kan jag använda UNICELL bas på en server 2010-07-26 17:23
Självklart vore det bra om man fick nätverksfunktioner att fungera. Som "gammal" företagare blir jag däremot orolig när jag läser att tre stycken fakturerar. Här kan det lätt gå åt den s.k. pipsvängen. Det rätta är att alla skriver ut order och en behörig person fakturerar.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.166.112




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 9 =