Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Dubbelregistrerad inbetalning 2010-06-30 07:50
Hej,

Jag gjorde ett misstag igår och råkade registrera en betalning från kund 2 gånger. Betalningen var på en faktura med RUT-avdrag vilket gjorde att jag kunde registrera betalningen 2 gånger då den är uppdelad på två.

Nu har jag alltså ett överskott på bankkontot och det ser ut som att jag fått RUT-pengarna av Skatteverket vilket jag alltså inte har fått.

Jag försökte ändra verifikatet men då säger UNIBAS att raden med kundfordringar är spärrad - säkert på grund av att det var en RUT-faktura.

Min fråga är - hur gör jag nu? Vet inte var jag ska börja så att det blir rätt och så att jag sedan kan be om RUT-pengarna från Skatteverket. Förstår ni problemet?

Tacksam för svar snarast möjligt.

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 81.232.78.111



Svar: Dubbelregistrerad inbetalning 2010-07-01 09:33
Kontrollera först om fakturan fortfarande finns kvar under Rapporter/Kunder/Hushålls o Rotarbeten fliken Fakturerade eller Kundbetalning. Om så är fallet kan Du prova att skriva ut begäran om utbetalning till skv.

Om fakturan istället finns under fliken "Alla". Då måste Du skriva en manuell begäran till skv.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Dubbelregistrerad inbetalning 2010-08-04 11:46
Hej igen,

Tack för hjälpen - tyvärr skedde detta samma dag som vi stängde vårt bokföringsår och jag undrar hur jag kan justera så att det blir rätt i UNIBAS? Har ni något tips på detta?

Mvh,

Anna
 Skrivet av:  Anna IP: 78.72.235.143




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 10 =