Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

fakturalayout 2006-01-24 04:17
Jag har testkört Uni_Bas-demon ett tag nu och tycker att det verkar väldigt bra, samt överväger köp inom kort. Jag tror mig dock ha upptäckt något som jag ser som en allvarlig brist; nämligen inställningarna för fakturalayout. För mig är mitt företags visuella och grafiska framtoning gentemot mina kunder av yttersta vikt. Således vill jag själv kunna bestämma EXAKT hur min faktura skall se ut, tex välja olika typsnittsstorlekar, bestämma var på fakturan min logga skall vara etc. Går detta att göra eller är det som jag tror?
Dessutom skulle jag vilja kunna ange "Antal" för en artikelrad utan att det påverkar priset. Ungefär som på en telefonräkning där man kan se det totala antalet samtal och kostnad för en viss period, men alltså utan a'pris eftersom det är olika beroende på vart och när man ringer.
Går det?
Om inte ovanstående är möjligt; kan man då skriva ut sin faktura från ett annat program (tex Word) och sedan bokföra den "manuellt" i Uni_Bas?
Ursäkta textmängden, men jag vill verkligen veta..
 Skrivet av:  mattias IP: 213.100.44.99



Svar: fakturalayout 2006-01-24 11:48
På fakturautskriften kan Du välja typsnitt, flytta utskriften upp och ner samt i sidled, välja ramar färger och mycket annat.

Vi har övervägt möjligheten att var och en ska kunna redigera sin faktura fullt ut. Vi har åtminstone för närvarande valt bort den möjligheten. Vi har sneglat på en del andra program där sådana möjligheter finns. Vi har då funnit att den som på så vis vill ändra sin faktura, måste vara beredd att lägga åtskilliga timmar på att förstå hur man gör.

Vi har istället valt att erbjuda alla våra kunder att vi gör det arbetet för en fast avgift om 500:- kr. Rita bara upp Din faktura så som Du vill ha den - vi gör den - Du får två fakturor - en som ska betalas och en som Du använder fortsättningsvis gentemot Dina kunder.

Viss kan man bokföra en faktura manuellt - Registrera/Intäkter utan faktura.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 4 =