Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

FEL ingående balans 2010-04-25 22:24
Upptäckte just att jag i början på året lagt in fel ingående balans då jag bokfört på annat sätt tidigare!
Nu undrar jag om detta går att ändra och hur?
Letar runt i programmet men kan ej finna hur jag ändrar ingående balans för 2009?
Tacksam för lite hjälp!


Andreas
 Skrivet av:  Andreas IP: 81.235.228.143



Svar: FEL ingående balans 2010-04-26 01:05
Du går in på DATABAS/KONTOUPPGIFTER/Ingående balanser. Du kan inte ändra ing.balans om du avslutat 2009.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.158.76



Svar: FEL ingående balans 2010-04-26 01:05
Du kan ändra ingående balans om det här är första året du använder programmet och om du inte tryckt på bokslut. Gå bara in på REGISTERVÅRD, KONTOPLAN och välj där det konto som du vill justera. Längst ned på sidan finns en knapp märkt ING BALANS. klicka där, och du kan ändra ingående balans för det valda kontot.

Om den ingående balansen bygger på tidigare års bokföring så kan du självfallet inte ändra balansen. Den är ju given av föregående års utgående balans.

/ Lars Bergström
/ Nöjd UniBas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: FEL ingående balans 2010-05-01 01:51
Jag har inte fört in ingående balans korrekt vid byte av bokföringssystem och har gjort ett tidigare bokslut. Nu har jag ett konto 1511 - Kundfordringar gamla med en post på minus 3000 SEK. Hur blir jag av med denna post och om jag inte kan få bort den, hur förklarar jag för för skattemyndigheten att det ser ut så i bokföringen?
 Skrivet av:  Ej revisor! IP: 81.225.86.57



Svar: FEL ingående balans 2010-05-01 10:26
Man ska inte vara för snabb med att trycka på bokslutsknappen...

Har du support så kan Unicell fixa bort detta. Å andra sidan behöver du nog inte vara så orolig för Skattemyndigheten eftersom det är kunderna som är skyldig dig pengar, eller?

Självklart kan man fixa till det här i nya året, men jag vill inte komma med några direkta råd eftersom man behöver se över dina balanser hur du har gjort för att kontot visar minus.

Har du en revisor eller en bokföringskunnig du känner på din ort så ordnar dom detta åt dig på några minuter.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.134.251




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 4 =