Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Vårt FORUM 2010-04-10 09:28
Vi har ett öppet forum där alla är VÄLKOMNA att i en trevlig atmosfär ställa frågor/ge svar och diskutera allt som rör bokföring, skattefrågor, lagar - rätt och slätt allt som rör företagande och framförallt frågor angående våra program.

Vårt forum är öppet för alla. Oavsett om du är kund eller ej. Oavsett om Du har supportavtal eller ej. Till och med våra konkurrenter som saknar egna forum är välkomna. UNICELL svarar på många frågor (speciellt rena programfrågor) men förbinder sig inte till att svara på alla frågor - vi finns däremot ständigt med som moderator. Vi vill gärna att vårt forum ska vara ett levande forum där besökarna hjälper varandra. Forum är inte att ses som en direktlänk in till vår supportavdelning. Vill man ha ett direkt svar på en fråga av UNICELL, är det bättre att kontakta oss via telefon

För att kunna göra inlägg, måste man registrera namn , företag och en fungerande mailadress. Kunder med supportavtal har en enklare registreringsväg.

Vårt forum har funnits sedan augusti 2004 och det har sedan dess gjorts över 10.000 inlägg.

Använd gärna sökfunktionen innan Du gör ett inlägg i forum. Skriv ett (eller flera) ord i sökrutan. Det finns goda möjligheter att Du hittar svar direkt. När det redan finns en tråd i ett ämne, håll Dig gärna till den tråden. Försök samtidigt att inte blanda in flera olika ämnen/frågeställningar i samma tråd. Forum blir därigenom mera lättläst, vi slipper upprepningar av tidigare inlägg och forum blir då också mera intressant.
Om du har en fråga där svaret endast är intressant för Dig själv, Ring då istället till supporten.

Vem som helst kan skriva vad som helst - MEN:
- Inlägg där man inte angivit sin mailadress riskerar att bli raderade.
- Vi tolererar inga stötande inlägg!
- Vi förväntar oss ett vårdat språk utan svordomar!
- Vi tolererar inte SPAM eller att man upprepar samma inlägg gång på gång för att synas bättre.
- Vi tolererar inte reklam (för andra produkter än våra egna - den friheten tar vi oss)
- Vi tolererar inte någon form av personangrepp av någon mot någon!
Brott mot ovanstående kan i en förlängning resultera att man blir avstängd från vårt forum. Under de 6 år som vårt forum funnits med över 10.000 inlägg har 4 personer blivit avstängda. Vi redogör för detta för att visa att vi kanske inte är FÖR kitsliga.

Man får gärna vara kritisk till UNICELL och våra produkter, men vi förväntar oss förstås att man motiverar sin kritik på ett sakligt sätt. Vi vill i det sammanhanget påpeka att ALLA som finns här i forum är här PÅ LIKA VILLKOR. Man ska alltså inte förvänta sig att UNICELL bara står här med mössan i hand och bugar och bockar. UNICELL måste i samma anda få bemöta den eventuella kritik som riktas mot företaget eller dess produkter.

Om någon har synpunkter på ovanstående eller på vårt forum i allmänhet - fortsätt då gärna på denna tråd.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Vårt FORUM 2010-04-10 09:58
Upprinnelsen till denna tråd "Vårt FORUM" är en tråd med 20 inlägg som UNICELL just avlägsnat i sin helhet. Anledningen till att vi avlägsnade tråden var att tråden kom att handla om allt annat än trådens rubrik:
- De flesta inläggen saknade mailadress
- Det förekom svordomar
- Tråden inleddes med en ordagrant upprepad fråga som UNICELL redan tidigare avgett sitt svar på
- Tråden innehöll reklam för en konkurrentprodukt
- Tråden innehöll personangrepp
- Tråden resulterade i att 1 person blev avstängd på grund av diverse personangrepp som fortsatte trots flera varningar.

Forum har funnits sedan 2004 med över 10.000 inlägg. Fram till igår hade vi av olika skäl sett oss nödsakade att stänga av 3 personer från vårt forum. I går blev så den 4:de personen avstängd.

Vi avlägsnade tråden idag och ersatte den med denna tråd som är vår avsiktsförklaring till vårt forum.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Vårt FORUM 2010-04-10 14:20
Ja det är bra med klara och tydliga regler. Det är självklart att det behövs en moderator som kollar av inläggen.

Jag har läst igenom många många inlägg här på forumet och jag tycker Unicell ger bra och raka svar på frågor om programmet. Självklart måste det finnas någon i vårt avlånga land som är missnöjd med svaren och att man inte kan få allt man önskar sig, men så ser tyvärr verkligheten ut.

Under det dryga år jag haft UNI_BAS har jag ringt till supporten tre gånger. I ett par av fallen var jag helt säker på att det fanns en bugg i programmet men efter att ha påtalat problemet så visade det sig givetvis att det var jag dumkopf som glömt lägga in vissa parametrar.

När det gäller både support och detta forum ska vi komma ihåg att ställa frågor på ett sådant sätt att de inte uppfattas som provocerande. Är man onyanserad och allmänt störig när man ringer eller skriver, ja då får man det svar man förtjänar. Det är inga robotar som svarar vare sig här eller på supporten utan vanliga människor med samma känslor som vi alla har och det stämmer säkert med devisen "ler du mot någon så får du ett leende tillbaka".

En trevlig helg till er alla!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.180.177



Svar: Vårt FORUM 2010-07-06 00:25
Jisses!

Har fullständigt missat att forat äntligen är öppet igen.
Faktum är att jag lite smått gett upp hoppet om att forat skulle kunna öppnas
Jag har kanske inte varit sömnlös under den här tiden, men visst är det bra att återigen kunna dryfta problem runt bokföringens ädla konst i allmänhet, och UniBas i synnerhet.

Kul!

/ Lars Bergström
/ ...nöjd Unibas-användare...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.231.20




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 4 =