Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Loggan syns inte 2010-03-30 17:36
Hej!

Jag har lagt in min logga i databasen efter, som jag förstår, konstens alla regler (stort format, jpg, upplösning 300 osv).

Loggan syns i databasen. Loggan syns under Registrera Kundfakturor. Men när jag skriver ut en testfaktura som pdf, kommer loggan inte med.

Vad gör jag för fel?

Bästa hej,

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.32.3



Svar: Loggan syns inte 2010-03-30 21:27
Frågan är hur du gör när du skriver ut fakturan i pdf. Har du alltså ett Acrobat-program där du kan skriva ut?

Det kan vara så att någonstans på vägen till pdf, så försvinner din logga. Prova att skriva ut i vanliga skrivarprogrammet och då bör det fungera. Jag är osäker på om UNI_BAS och Acrobat är helt kompatiblamen det får väl Unicell svara på, så ring dit för mer info.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.143.248



Svar: Loggan syns inte 2010-04-01 17:48
Tack, Åke, men det gjorde ingen skillnad. Loggan syns fortfarande i UNI_BAS när jag fyller i fakturan. Men i utskriften syns den inte, vare sig när jag tar ut den som pdf eller när jag kör den direkt på min skrivare.

Mysterium!
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.32.3



Svar: Loggan syns inte 2010-04-01 19:24
Du skriver att Du gjort "efter, som jag förstår, konstens alla regler (stort format, jpg, upplösning 300 osv)"

Om du går till databas/Företaget/Logotype, då ser Du att det finns en video-knapp i nederkant. Den videon beskriver hur Du ska lägga in en logotype. det nämns ingenting i den videon om "stort format", "jpg", "upplösning 300". Krångla inte till det - följ bara instruktionerna i videon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Loggan syns inte 2010-04-07 16:45
Jomenvisst, jag har sett videon och gjort precis som jag blivit tillsagd. Funkar ändå inte. Lurar på om det kan vara ett Macspecifikt problem.

Jag får väl göra som någon tipsade om i detta forum: förtrycka papper med loggan och sedan använda dessa papper när jag skriver ut fakturorna.
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.32.3



Svar: Loggan syns inte 2010-04-07 19:21
Det är alltid bra om du börjar med att tala om att Du har en Mac. I detta fall är den uppgiften avgörande för hur Du ska gå tillväga.

På Macen gör du följande:
Öppna UNI_BAS och gå till Databas/Företaget/Logotype.
Öppna logon i något ritprogram. Se till att logon på skärmen är i något lite större än fältet i ovanstående steg..
Håll ner shift+Cmd-tangenterna och tryck en 4:a. Markören skiftar och blir ett kors. Använd markören för att göra en markering runt logon i ritprogrammet.
Du har nu en bild "bild1" på din hårddisk. (Du kan här ev ha en annan insällning som sparar på annat ställe)
Dubbelklicka "Bild1". Håll ner cmd och tryck på A. Hela bilden markeras.
Håll ner cmd och tryck på C
Klicka fram logofönstret i UNI_BAS och håll ner cmd och tryck ett V.
Tryck på spara.

Som alternativ till cmd+A, cmd+C och cmd+V kan Du gå upp i Redigeramenyn och välja "Markera allt", "Kopiera" respektive "Klistra in"
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Loggan syns inte 2010-08-14 13:09
Någon som har lyckats byta logga i Linuxversionen?
 Skrivet av:  Lasse IP: 83.216.98.184




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 8 =