Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Omformaterat datorn 2010-03-29 18:29
"Juvelen" som jag bor med har omformaterat datorn och nu har hela bokföringsprogrammet Unibas försvunnit!!! Är det bara att göra om allt från början? Till råga på allt så är det hans företag.......!
 Skrivet av:  Karin Johansson IP: 81.235.205.62



Svar: Omformaterat datorn 2010-03-29 20:15
Ja du Karin, sånt kan hända i de bästa familjer.... Har ni någon säkerhetsbackup? Eller låg den i samma dator?

Det finns program som kan återställa filer även om dessa har raderats eller formaterats. Mycket är beroende på vilken version av Windows ni har. Om du går in på "Alla program" och söker efter "Underhåll", så finns här (Vista och 7) en funktion för att återställa raderade filer. Är lite osäker om den finns i XP. Försök att inte lägga in något nytt på datorn då risken är stor att annars skriva över "gamla filer" som man kan rädda. Instruktioner om hur man gör, finns i programmet Underhåll.

Sedan måste du ladda hem UNI_BAS på nytt och då bör ni ha de lösenord till hands som ni fick när programmet köptes. Alternativt ringa Unicell och prata med supporten.

Jag föreslår sedan att du sätter din "Juvel" i någon mörk vrå med en s.k. strutmössa på sig och sedan får han rabbla hundra gånger, "Jag lovar att fråga först innan jag formaterar datorn".
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.168.78




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 7 =