Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Skillnad på uni_bas mini och standard 2010-03-17 00:08
Hej!

Jag såg att uni_bas mini var dyrare än standard, men det stod dock inte priset (annat än på support). Så jag undrar vad priset är på mini, och varför det är dyrare. Kunde man inte uppgradera till standard, och får man då pengarna tillbaks?

Sedan undrar jag om man i uni_bas standard kan använda kontantmetoden. Kan man göra denna inställning?
 Skrivet av:  Robin IP: 83.188.227.58



Svar: Skillnad på uni_bas mini och standard 2010-03-17 00:45
Det finns egentligen ingen anledning att köpa Mini-versionen.
"Standard" blir billigare redan efter ett år, och du har mer funktioner i standard-utförandet.

Varför det är på det här viset är en lång historia, men kortfattat kan man säga att Mini-utförandet finns för att man skall kunna få en prisjämförelse med Vismas billigaste program, och för det fåtal människor som faktiskt vill ha ett minimalistiskt program, med minsta möjliga finesser (och med minsta risk för att göra misstag).
Standardutförandet är vad du bör köpa!

Om man trots allt köpt Mini-utförandet så kan man enkelt (och billigt) uppgradera det till standard-utförande.

Fakturametod eller kontantmetod väljer du i samband med att du skapar "din egen" databas direkt efter att du fått tillgång till din kodnyckel, d.v.s. om du använder standardversionen. Mini-utförandet är låst till kontantmetoden.

/ Lars Bergström
/ ... som använder standard-utförandet...
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 4 =