Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppdateringar med release notes efterlyses! 2006-01-07 11:52
Hej,
Jag laddade ner en ny version av UNI_BAS strax före jul, 2005-12-18 för att vara exakt. Det var BAS2003UP.EXE. Den innehöll en hel del nyheter eftersom jag inte lagt in något på ett tag.
Idag fann jag en nyare version hos er, uppdaterad 06-01-02. När jag laddar hem den har den SAMMA filnamn BAS2003UP.EXE som den tidigare versionen.

Det är litet knepigt att veta om det skett förändringar mellan dessa två utan att "chansa" på att installera uppdateringen. (Senast jag gjorde detta var jag tvungen att kontakta kundtjänst för att få en ny uppdateringskod eftersom min befintliga slutat fungera, under pågående serviceperiod...)

Jag efterlyser följande från er:

1. Ange tydligt vad som "rättats/ändrats" i samband med att man kan ladda hem uppdateringen. Det ger oss användare en möjlighet att bedömma om denna nya rättning är nödvändig för just mig, eftersom alla programändringar medför en viss risk...

2. Inför en filnamngivning som gör det lättare att se vilken version jag kommer att få efter att jag kör en viss uppdatering. ex BAS2003-060102.EXE eller BAS2003-v3.x.EXE beroende på vilken versionshanteringsmodell ni föredrar.

3. Gör det tydligt och enkelt att se vilken version som just nu är installerad. Idag syns "Ver. 2003.3" vilket inte säger något om hur det förhåller sig till "060103" eller den "BAS2003UP.EXE".


Tacksam för svar via mail också,
/Peter

PS. I övrigt tycker jag att version 2003.3 har många trevliga förbättringar jämfört med den version jag först installerade för snart ett år sedan :) /P
 Skrivet av:  Peter IP: 81.216.143.12



Svar: Uppdateringar med release notes efterlyses! 2006-01-07 12:52
Jo, Du trampar på en riktigt öm tå.
Självfallet skulle vi vid varje uppdatering meddela alla kunder som har serviceavtal om att en uppdatering skett och vad den innbär för förändringar samt att meddela den nya uppdateringskoden. Vi är pinsamt medvetna om detta och självfallet ska vi förbättra oss på den punkten.

Som Du själv påpekar så har det skett en hel del förbättringar av programmet under det senaste året. Det är måhända så att vi har överprioriterat detta arbete och därvid missat att tala om för våra kunder om allt det goda nya som vi åstadkommit. - Jag lovar att vi ska bättra oss.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 5 =