Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Insparad bokföringskurs 2010-03-03 13:23
När man läser alla trådar på det här fantastiska forumet kan jag inte låta bli att tänka på hur det var på det glada 80-talet. Då skickade företaget iväg anställda på bokföringskurser som administrerades av programföretagen. Jag var själv på en kurs som kostade 6000 kr. Tack vare detta forum slipper vi dessa utgifter och dessutom svarar ju Unicell då och då på bokföringsfrågor helt gratis.

Därmed inte sagt att jag inte skulle kunna åka på kurs till Båstad på mitt företagets bekostnad och kanske gärna under tennisveckan....
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.139.147



Svar: Insparad bokföringskurs 2010-03-03 14:52
Du är välkommen till Båstad Åke, men väljer Du tennisveckan då gäller det att boka i tid.

Apropå bokföringskurs får jag kanske passa på att pusha för dne lilla kursen som var och en av våra kunder har på sin hårddisk. Det ligger ett dokument i UNI_BAS-mappen som heter "Bokföringskurs.pdf". den som inte vet något alls om bokföring får där en rejäl knuff in i bokföringens labyrinter.

UNICELL håller samma kurs på Lunds universitet ett par gånger varje år. En kurs som är mycket uppskattad av de studenter som under studietiden startar eget företag.Kursen är gratis för alla som på något sätt har anknytning till universitetet.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Insparad bokföringskurs 2010-03-03 22:26
Ah, här kommer förklaringen till varför Åkes svar på Markus fråga kring Förbrukningsinventarier blev helt tokig (om det nu är samma Åke?).
Kunskaperna behöver uppdateras!?
Även om jag är väl insatt i (skattemässig) avskrivning av inventarier och gränsbelopp på förbrukningsinventarier finns det annat jag skulle behöva fördjupa mig i. Kanske kan vi ses på samma kurs -:)
 Skrivet av:  Tore IP: 90.227.108.181



Svar: Insparad bokföringskurs 2010-03-03 23:24
Kul, vilket gäng det blir!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Insparad bokföringskurs 2010-03-04 13:56
Ja jag tror vi behöver uppfräschning. Både du Tore och Lars Bergström har tydligen missat procentsatserna på avskrivningar och jag maxbeloppet. Kanske ett fönsterbord på Pepes Bodega skulle hjälpa oss till ett nytt liv?
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.31.17



Svar: Insparad bokföringskurs 2010-03-04 14:29
Vill Du ha fönsterbord, får det bli uteserveringen. Det finns säkert en nedre åldersgräns för att komma in där - den gränsen fixar både Du och jag. Om det alls finns en övre gräns, då tror jag inte att jag kommer in där.

Ah, det finns andra ställen också - där både Du, jag , Tore och Lars kommer in.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 1 =