Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

ang kravbrev!! 2010-03-02 22:59
Ditt svar blev att jag skulle gå in under Rapporter/kunder/bevakning, och kravbrev.
Rapporter/kunder/bevakning är inga problem, men kravbrev lär man få leta efter!!!!
Hittar inte det någonstans!!!

Ett annat problem är Order.
När man gjort en order och är färdig med arbetet vill jag fakturera den.
Då är det ett problem med att de andra orderna som är märkta med (skriv ej ut) blir utskrivna likväl!!

Ni får ursäkta nu, men med de tillägg som man fått skaffa sig nu för att få UniBas att bli som andra program så är man snart uppe i samma pengar som för fullt fungerande felfria faktureringsprogram. Jag vill inte klaga, men jag lägger ner för mycket av min tid på felsökning av UniBas just nu. Jag har precis haft ett dilemma med att programmet höll på med en datum på 00-00-00. När jag ringde er fick jag reda på att jag skulle uppdatera programmet. (Ni hade missat att maila mig om detta) När detta väl var gjort fick jag återläsa en säkerhets backup som var 4 dagar gammal, vilket gjorde att jag fick lägga in en del fakturor igen i efterhand. Som om detta inte räckte fick jag dessutom skriva in min uppdateringskod igen!!!! Tur att man sparat den!! Återigen Jag vill inte klaga, men ni måste försöka förstå att jag har annat att lägga min tid på.....

Vänligen / Christer.
 Skrivet av:  Christer IP: 217.209.192.246



Svar: ang kravbrev!! 2010-03-03 07:26
Oj, oj! Det var värst vad Du går ut hårt! Det framgår att Du är irriterad över något. Vi får se vad det är.-

Det framgår av Ditt första stycke att Du tidigare öppnat en tråd i ämnet "Kravbrev" och tydligen fått ett svar som Du inte är nöjd med. Det hade varit bättre att fortsätta på den tråden -betydligt lättare för andra läsare att då förstå vad du talar om. Efter en stunds letande hittade jag Din gamla trå under beteckningen "Betalningspåminnelse". Du fick ett svar där av Åke. Jo, Åke har tilläggsmodulen "kravbrev" som kostar 400:- kr. - Därav hans svar som ledde till att Du fick leta (med 4 utropstecken efter).

Du fortsätter: "Ett annat problem är Order". Här har Du säker missuppfattat något. Allt fungerar som det ska. Endast de order som är märkta med "Skriv ut" skrivs ut vid begäran.

I sista stycket är Du irriterad över priset på UNI_BAS. Du vill inte klaga, men har tydligen svårt för att låta bli. Jag vet inte vilket program Du jämför med när Du säger att man snart är uppe i samma pengar som man betalar för andra program. Du kanske kan vara hygglig och tala om vilket program Du jämför med, då har jag lättare för att bemöta Dig.

I sista stycket anger Du datumproblemet. Du "lägger ner för mycket av min tid på felsökning av UNI_BAS just nu". Du behövde säkert inte lägga tid på att hitta datumproblemet - det problemet hittade Du per automatik. Det ger oss förstås anledning att återigen - till Dig personligen - be om ursäkt för detta. Vi är uppriktigt ledsna för att detta åsamkat Dig och många andra ett problem. Problemet var enkelt löst genom att bara köra igenom en uppdatering. Varför Du "återläste en säkerhetsbackup" förstår jag inte - detta har inte med datumproblemet att göra.
Problem kommer sällan ensamma. Datumproblemet hamnade i gott sällskap genom att vårt mailprogram dessutom trilskade. Vi ber återigen om ursäkt för detta. Vi kan inte göra mer, men som jag tidigare i detta sammanhang skrivit någonstans - det är tur att Du inte har en Toyota. Med det menar jag inte att Toyota skulle vara en sämre bil än någon annan. Det kan ju bli fel på alla bilar - OCH ALLA PROGRAM - även bokföringsprogram.

Nå, Du är irriterad just nu, det märks. Jag hoppas ändå att Du har kommit över problemen och i fortsättningen kan få njuta av att ha ett program som hjälper Dig i Ditt arbete.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: ang kravbrev!! 2010-03-03 13:03
Jag ber också om ursäkt, tänkte inte på att kravbrev var en extra modul väl värda de 400 kr den kostar. Sedan kan jag ha en personlig uppfattning om att krevbrevsrutinen borde ingå i ett faktureringsprogram. Jag skulle gärna betala mer då, men det är som sagt min uppfattning. Förhoppningsvis har de flesta UniBas användarna kunder som betalar och dessutom i rätt tid.

När det gäller datumproblemet med UniBas, så tycker jag det är slutpratat om detta. Företaget har bett om ursäkt och jag tror inte någon lidit ekonomisk förlust p.g.a. detta fel som klarades av snabbt. Däremot kan jag tala om att jag förlorat 8.000 kr på grund av Sj och Banverket med inställda tåg och förseningar de senaste veckorna och där har jag inte ens fått en ursäkt! Dé du Christer! Man har lovat att betala tillbaka 380 kr!
Vilket gör mig ännu mer förbannad...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.139.147




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 10 =