Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Husavdrag 2010-03-01 14:28
När jag ska göra en faktura för husavdrag så är allt rätt och riktigt tills jag skriver ut fakturan, då kommer ett tillägg där det står ROTavdrag p.nr. och där står kundens personnummer.
Detta blir ju fel då jag valde att fakturera en Hus-tjänst (ej samma sak som Rot-tjänst, de ska fyllas i på olika blanketter när man skickar in dem till skatteverket)
Har kollat i mina inställningar och där har jag ett artikelnummer för hus-tjänster och ett för Rot-tjänster och där har jag klickat i rätt ruta för om det är en hushållstjänst eller rot-tjänst... men ändå gör systemet detta tillägg som inte går att ta bort när man ska skriva ut fakturan.
 Skrivet av:  Helena IP: 78.70.252.245



Svar: Husavdrag 2010-03-01 16:54
Du har helt rätt, det står ROT-avdrag på fakturan. Får man se ROT som en förkortning av "Hushållsnära tjänst" ?? Jag vet mycket väl att det inte är samma sak, men för enkelhetens skull....

Om Du nu vill ta bort texten går Du till Databas/Styrning/Övrigt och kryssar bort rutan "Automatisk text på fakturan"

Det som trots allt är viktigast är att det kommer ut på rätt blankett till skattemyndigheten - och det gör det - oavsett hur Du har kryssat!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Husavdrag 2010-03-01 18:32
Ja nu har man också "döpt om" hela företeelsen till RUT-tjänster! Det är inte lätt att vara företagare idag...
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.162.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 4 =