Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Demo fungerar inte 2010-02-28 18:08
Hej.
Jag vill prova unibas och laddade hem demot, men det fungerar inte.
Har Windows Vista, det står "4th Dimension har slutat fungera".
Har provat avinstalera och instalera igen, men samma problem.
Programmet verkar inte komma igång, kommer upp en stor grå skärm, sen tänker datorn sen kommer varnings skylten upp.
Någon med samma problem eller har haft liknande problem.
MVH / Peter
 Skrivet av:  Peter IP: 81.235.205.83



Svar: Demo fungerar inte 2010-02-28 19:44
UNI_BAS är en vänlig installation. Det enda Du behöver göra är att kasta UNI_BAS-mappen som finns på Din hårddisk. Många andra program "sprider ut sig på datorn" - så inte UNI_BAS.

Ladda sedan ner UNI_BAS igen från vår hemsida och gör om installationen. Detta bör fungera - om inte - kontakta oss via telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-05 15:03
Har varit i telefon med unicell, dom får inte till det, dom bad mig tala med någon sten på unicell som tyvärr inte var anträffbar idag.
Får altså inte igång demot, det kommer upp "4th Dimension har slutat fungera" direkt när jag startar unibas.
Har provat ta bort, återinstalera mm mm.
Det fungerar inte för mig.
Någon med nån idée?
 Skrivet av:  Peter IP: 81.235.205.83



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-05 17:28
Jag har en gång i tiden (för 2 år sedan) råkat ut för problem när jag inte var inloggad som administratör vid installationen.
Kan det månne vara orsaken till dina problem.

Förresten, hur gammal är din nedladdade installation? Är den bara något dygn gammal så är det OK, däremot var det något strul med den utgåva som låg ute för sådär 2 veckor sedan.

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibasanvändare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-06 04:06
Har du ställt in Vista på automatiska uppdateringar? Jag vet inte hur många ggr Vista uppdaterats, men det handlar säkert om minst 20 ggr!

En indiskret fråga, har du ett äkta Vista eller är det en kopia?

Kan också vara någon inställning i ditt virusprogram.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.190.124



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-10 20:35
Jag är nog inloggad som administratör, är mitt konto som är det första som skapades på datorn.
Min nerladdade version är senaste, skickat ifrån unibas kund service.
Vad har automatiska uppdateringar med programets fel att göra? Är osäker vad det är inställt på, ska undersöka.

Mitt Vista är äkta, det som följde med datorn när jag köpte den ny.

Hur kan jag ställa om ett virus program? eller ska jag koppla bort det tillfälligt.
 Skrivet av:  Peter IP: 81.235.205.83



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-10 21:02
Det är förstås tråkigt att Du stött på besvärligheter med installationen av UNI_BAS-demon. Jag förstår att Du tycker att det är programmets fel, vilket Du ju också skriver. Men, det finns miljoner olika inställningar man kan ha på olika datorer och jag tror att det är komplett omöjligt att göra en installation som går helt smärtfritt på alla datorer med alla olika inställningar.

Vi kan väl klart konstatera att det som Du råkat ut för inte är vanligt förekommande. Detta forum hade ju annars varit nedlusat med inlägg likt detta. Alla som skriver inlägg här har väl någon gång i tiden börjat med att installera UNI_BAS - och lyckats.

Gör gärna så att du provar med att installera programmet på en annan dator - Du ska få se att Du inte råkar ut för något problem där. Om jag har rätt i detta - är det då UNI_BAS eller Din dator som är lite "knasig"?
Gör gärna detta och försök sedan att jämföra de båda datorerna - samma virusprogram? - Samma administratörsbefogenheter? Samma skrivare? Samma programuppsättning i övrigt? Samma spelprogram? Samma systeminställningar?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: Demo fungerar inte 2010-03-11 12:31
Ja du kan vara helt säker på att problemet ligger i din dator, alltså inget som UNI-BAS ställer till. Datorer idag är en snårskog med brandväggar, virusprogram och olika former av säkerhetsinställningar. Prata med någon som kan lite om datorer eller där du köpt datorn. Dom som kan sånt här löser detta på två minuter...
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.31.212




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 7 =