Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 10:16
Uppdaterade via telefon pga deras mail inte når kunder.
Systemet har hängt sig. Fick skapa en faktura 3 ggr då den vägrade att skapa te frakten, sa att det inte gick..

När jag änligen fått den att samarbeta o ska pringa fakturan kommer en fel-ruta upp som den vägrar att stänga ner!! =/

Vad är det här?? Min första månad som kund och egen företagare känns inte alls bra :(
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 10:19
Stängde ner och öppna upp... kommer inte in felkod, Fel# 199
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 10:24
Fick veta att jag ska köra installationsfilen igen, med resultat att programmet säger att datafilen är nyare än programmet *Suck* ...
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 10:58
Ibland kan det vara svårare än vad man tror. Du ringde hit alldeles nyss och det visade sig att Du inte hade laddat ner installationsfilen så som det stod i mailet. Du använde istället en gammal installationsfil och det går ju förstås inte. Detta kanske beroende på att Du aldrig fick något mail.

Du fick hjälp via telefon och allt blev vad jag förstår klart.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 11:54
Fortfarande samma problem. Nu har ni snart skapat ETT DYGNS avbrott i min produktion...

Det vägrar att spara fakturan !!! det var problemet som orsakade att jag tvångsavstängde programmet(ända utvägen) och sen blev informerad av Er att starta om det...

Det var ni som inte informerat från början vilka filer som skulle bort innan uppdateringen.

5 Samtal via mobil som kommer att kosta mig en massa onödiga pengar, för att ni ifrån början gjort fel.

Nu skulle er tekniker ringa upp!!
Så jag väntar...
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 12:04
Vanja, Du får kanske göra ett val. Antingen så får vi försöka lösa detta genom diskussion här i forum eller så får vi ta det per telefon. Vi kan ju inte föra en dubbel konversation - både här och varannan gång via telefon.

Du är urless på oss just nu - tur för Dig att Du inte har en Toyota. Men vi ska nog lösa även de problem som Du har med UNI_BAS.

Berätta vilka problem Du har just nu så tar vi det här i forum så skippar vi telefonen. Vad händer när Du ska skriva ut en faktura? Vilket datum har Du på fakturan? Vilket fakturanummer?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 12:08
Om jag hade vetat om allt detta strul innan jag köpte Unicell hade jag aldrig köpt det. Men nu sitter jag i båten, så det är bara att ro och se glad ut.

Jag skriver här för att folk ska veta vilket strul det kan bli när man får problem. Vill varna andra!

Hade jag fått denna varningen innan hade jag inte valt er och även sluppit allt strul.
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 12:09
PS.
Jag har löst det själv...
En bugg som gör att om du inte har skrivare inkopplad när du fakturerar så hänger sig Unicell!
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 12:42
Det var ju bra.

Bildskärm, skrivare, tangentbord och mus är bra tillbehör som alla borde ha.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 12:53
Jo jag har det .. men för den delen betyder det inte att det alltid är installerat.

NI borde ju veta att Unicell faktureringen hänger sig om man inte har den installerad, så när jag kommer med frågan -varför hänger det sig? så borde en av de viktigaste frågorna vara -är skrivaren installerad?

Men nu vet NI det till nästa gång.
Känns bara jobbigt att Jag ska behöva lära ER när jag betalt en massa pengar för att få den här hjälpen av ER!!
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 14:25
Jo, liten kommentar.

Lösningen på ditt problem fanns hela tiden tillgängligt här på forat.
Med lite letande, eller med lite mer upplysning så hade vi andra fora-medlemmar kanske kunnat hjälpa dig, och då rent av rätt omgående.

Ibland kan vi andra hjälpa till, ibland inte.

I vart fall är det trevligt att du nu är 'up-n-running' igen.

/ Lars Bergström
/ Nöjd unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 16:57
Tack Lars för din vänlighet .. alltid mycket uppskattat med hjälpsamma människor! :)

Jo det är oerhört skönt att va uppe o sprina igen.. dock har jag missnöjda kunder som får sina paket 1 dag för sent pga detta strul. lite ledsamt...
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 17:02
Vanja, jag tycker du ska vara tacksam att UniBas säger ifrån när du inte har skrivaren installerad. Vem vill ha fakturor registrerade i programmet utan att dessa blir utskrivna?

Sedan kan man väl diskutera om man måste riva upp himmel och jord på grund av detta här på forumet. Jag menar hur intelligent är det att börja skriva ut fakturor på en dator utan installerad skrivare?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.141.127



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-25 17:31
> hur intelligent är det...

Nåja...!
Vi gör alla misstag!
Ibland stora, ofta små...

Jag är själv inget undantag!

/ Lars Bergström
/ ... som ibland är otroligt korkad :-)
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-26 16:39
Tack Lars!

Åke - Om man är tok-stressad och har kunder som jagar en sen dagen innan(då Unicell la ner) via mail och telefon så är inte det första jag tänker på om skrivaren är inkopplad... Utan jag litar på att den supporten som jag BETALAR för ska kunna guida mig :)

Men nu är detta utraderat... Unicell funkar!
 Skrivet av:  Vanja IP: 83.254.225.28



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-26 17:10
Snälla Vanja, Du skev:
"Uppdaterade via telefon pga deras mail inte når kunder.
Systemet har hängt sig. Fick skapa en faktura 3 ggr då den vägrade att skapa te frakten, sa att det inte gick..
När jag änligen fått den att samarbeta o ska pringa fakturan kommer en fel-ruta upp som den vägrar att stänga ner!! =/
Vad är det här?? Min första månad som kund och egen företagare känns inte alls bra :(

......och Vanja, Du skrev vidare:
Fortfarande samma problem. Nu har ni snart skapat ETT DYGNS avbrott i min produktion...
Det vägrar att spara fakturan !!! det var problemet som orsakade att jag tvångsavstängde programmet(ända utvägen) och sen blev informerad av Er att starta om det...
Det var ni som inte informerat från början vilka filer som skulle bort innan uppdateringen.
5 Samtal via mobil som kommer att kosta mig en massa onödiga pengar, för att ni ifrån början gjort fel.

HUR I ALL SIN DAR SKA MAN FRÅN DET DU SKRIVER - För det första förstå att Du över huvud taget vill skriva ut en faktura - Är det "pringa fakturan" som betyder att Du vill skriva ut???
Du skrev också: "Det vägrar att spara fakturan !!!" - Du skriver "spara" men är det detta som betyder att Du vill skriva ut en faktura?? Det är inte lätt för oss att hjälpa Dig. Hade det varit via telefon hade vi kunnat fråga vad Du menar med "pringa fakturan" och när det hakade sig.
Vanja, det måste förstås vara självklart för Dig att Du måste ha en skrivare ansluten om Du vill skriva ut. Jag står ju inte vid sidan om Dig och ser att sladden inte är kopplad.

När Du nu inte har någon skrivare kopplad DÅ ÄR DET INTE UNI_BAS som strular så som Du skrev i rubriken - det är faktiskt Du själv som strular. Det är INTE UNI_BAS som har kopplat bort Din skrivare!

Din ilska gör det inte lättare för oss, men det är tur för Dig att Du själv aldrig gör något misstag. Det är klart att vi ska hjälpa till - det gör vi gärna, men ibland kan det vara svårt för oss att första vad kunden menar.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-27 01:05
Vanja, ta inte illa upp, men supporten vi betalar för avser programmet UniBas och inte andra konstigheter som kan inträffa i en dator. Självklart glömmer jag ibland att slå på min skrivare också och UniBas "stoppar då" vid rutan "MAKULERA eller OK". Här dyker det upp en liten ruta från mitt skrivarprogram som talar om att "Printer is offline" och då är det ju bara att knäppa på skrivaren.

Nya skrivare har numera en funktion där de slår på sig själva när de får en signal att skriva ut något. Likaså om skrivaren är overksam i 5-10 minuter så stänger den av sig själv.

I varje fall är det kul att höra att allt funkar igen!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.158.101



Svar: Uppdaterat UNI-Bas strular!! 2010-02-27 17:01
Vanjas prylar funkar, hon har hittas lösningen, och vi måste kunna enas om att det är tillåtet att både göra fel och att uttrycka sig otydligt..... Visst blir livet lättare om alla är stringenta och har totalkoll på allt, men vi människor är komplexa varelser som allt emellanåt klantar sig.

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.89.96.225




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 8 =