Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

demoprogrammet 2010-02-15 12:05
hej. förmodligen en dum fråga men jag undrar hur det funkar när man laddar ner demoprogrammet för bokföring, och använder det för att sedan köpa det. Sparas då all bokföring som man gjort tidigare i den nya?
 Skrivet av:  tessan IP: 83.253.174.122



Svar: demoprogrammet 2010-02-15 17:02
I testföretaget kan Du testa programmet fullt ut, men när Du sedan ska börja använda programmet då kan Du inte ta med Dig det Du gjort. Oftast vill man kanske inte det heller eftersom man kanske "lekt runt" lite för att kunna testa allt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.2



Svar: demoprogrammet 2010-02-15 18:06
Jag hade tänkt att lägga in mina verkliga kontohändelser.....för det är ju så man lär sig snabbare också.....
 Skrivet av:  tessan IP: 83.253.174.122



Svar: demoprogrammet 2010-02-16 00:20
Det kanske inte riktigt framgick av svaret, men när du får en kodnyckel efter ditt köp, så skapas en helt ny, komplett tom, databas. Det är i denna nya databas du lägger in din "skarpa" bokföring. Du har därmed tillgång till 2 databaser, en för testföretaget som du nu "lekt" med, dels den nya, som du lägger in din "skarpa" bokföring i. Testföretaget skall naturligtvis inte användas för att köra vidare på för ditt företag, eftersom det innehåller en hel del fingerade transaktioner. Du måste därför mata in alla verifikat i din nya, tomma databas. Testföretagets databas använder du när du vill testa hur vissa bokföringsrutiner fungerar, för att slippa saboterara den skarpa bokföringen.

Ditt allra första steg, när du skapat din nya tomma databas, är att göra en säkerhetskopia. Du kan komma att behöva parera generalfel, som man (också jag!) ofta gör under de allra första minuternas användning av programmet.

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 5 =