Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 12:14
Hur lägger jag till ett konto så jag ser vilka som har betalat och inte?. skulle vilja ha hjälp med detta.. tack på förhand
 Skrivet av:  Emil IP: 81.225.16.134



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 12:23
Lägga till konto är enkelt:
Registervård/Kontoplan/Nytt konto.
Vad du menar med "ser vilka som har betalat och inte?" förstår jag inte riktigt, men det kanske löser sig?
Normalt hittar du det via något lämplig Rapport-val.
 Skrivet av:  Tore IP: 90.227.108.181



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 14:55
om jag lägger till mitt kontonummer dära. och någon betalar in på mitt konto. se jag då på unibas vilka som betalat och inte? tack på förhand
 Skrivet av:  Emil IP: 81.225.23.3



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 16:07
Hej,

Du kan väl inte lägga till ditt bankkonto i unibas. Vilka som betalat får du själv hålla reda på genom att logga in på din internetbank då och då. Du har väl skaffat dig ett bankgiro som är anslutet till ditt konto i någon bank. Det brukar ingå i när du skaffar ett företagspaket.
 Skrivet av:  Peter IP: 85.229.99.112



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 17:42
UniBas är ett bokföringsprogram och kan inte/får inte/ges ej tillstånd till... att koppla upp sig mot bankernas system.

I en oviss framtid, kan måhända UniBas jobba mot bankernas betalningstjänster, på samma sätt som man kan betala biljetter på nätet med hjälp av VISA-kort, men att ta steget till att externa bokföringsprogram skall logga in sig själva mot bankernas databaser är ett långt skott.

/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 21:13
Oj då, Jag hade missförstått "konto" totalt...
Det finns internetbaserade bokföringsprogram med koppling mot internetbank. Swedbank utnyttjar således SpeedLedger för sin e-bokföring, och jag tror att det finns med kopplingar även mot andra banker.
Då har man full koll på att alla betalningar, reskontran, banktransaktioner mm.
Men det är betydligt dyrare...
 Skrivet av:  Tore IP: 90.227.108.181



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 23:05
SpeedLedger är tajt mot bankerna, så de har kommit långt, men vill man ha sin bokföring och kontouppgifter på nätet?


/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 23:42
Det är rätt som Tore säger, men ett mycket enkelt program är det utan några faktureringsmöjligheter m.m. Dessutom tar man bra betalt. Problemet är också att man är i "klorna" på den aktuella banken. Vill man byta till någon annan bank blir det problem.

Däremot vill jag minnas att Unicell har någon form av löneprogram som man betalar per transaktion (till Unicell alltså). Kanske det kommer något bokföringsprogram som i framtiden ligger på en server någonstans....
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.187.144



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-30 23:54
Njaeae, visst går det att fakturera och att skapa artiklar och annat som är vettigt.
Att fakturorna är bedrövligt fula är en annan femma....

Det är heller inget idiotstopp för att välja bank, men det är bara några få banker som programmet kan jobba mot.


/ Lars Bergström
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-31 00:02
När jag tittade på programmet för ganska länge sedan, fanns ingen faktureringsmöjlighet men det kanske har tillkommit? Jag har för mig att jag tittade på Nordea då! Menar du att man på allvar kan bokföra via Swedbanks Speedledger men ha konto på Nordea?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.187.144



Svar: Hur lägger man till ett konto? 2010-01-31 00:38
Jag har inte brytt mig om att gå in särskilt djup i SpeedLedgers system, eftersom jag fastnat för UinBas!

Av några formuleringar på deras hemsida så verkade det som att man kunde -byta- bank. Däremot framgick det inte om man kunde arbeta med flera olika bankers konton samtidigt.

/LB
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 217.211.242.96




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 9 =