Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturan är blank och ingen logotype... 2005-12-11 21:19
Hej,
Har nyss köpt mig UNI_BAS och är jättenöjd. Superenkelt och bra. Klår krångliga SPCS med hästlängder.

Men, har ett problem. Ska nu skapa mig min första faktura och allt går bra... tills jag skriver ut den. Inga uppgifter kommer med ut. Fakturan skrivs allstå ut med ramarna men ingen text kommer ut. Jag har valt att förhandsgranska fakturan vid utskriften och då ser den bra ut. Vad kan vara galet?


Sen har jag ytterligare ett problem. Jag vet inte hur man klistar in en företagslogotype. Jag har försök dra och släppa, ctrl+C och ctrl+V för att kopiera och klistar in men inget händer. Jag har även försök gif, jpg och bmp men utan resultat. I manualen står det inget annat än klistra in din logotyp.. Vad gör jag för fel?

/Alex
 Skrivet av:  Alex IP: 81.216.199.200



Svar: Fakturan är blank och ingen logotype... 2005-12-11 22:22
Du beskriver att det inte kommer ut någon text. Gå till Databas/styrning/utskrifter. Precis mitt i bilden ser Du "Utskriftsfont". Arial är förmodligen förvalt. Välj Arial igen och spara sedan. Det kan nämligen finnas skillnader på Arial och Arial. Prova att skriva ut igen. Kom gärna tillbaka hit och tala om hur det gick.

När det gäller Din logotype, ber jag Dig gå in på på vår video-sida (http://www.unicell.se/videodemo.html) och titta på videon
"UNI_BAS-video egen logotype"
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.252.221




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 3 =