Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

kontant eller fakturamodell 2010-01-04 21:59
Hej. Jag tänkte använda mig av kontantfaktura istället för att skaffa ett kassaregister. Detta tips gav mig skatteverket och skickade förslag på hur en sådan kan se ut (förslaget har kommit från kroppsterapeuterna och blivit godkänd av skatteverket). Nu undrar jag om jag måste gå över till fakturamodellen i unibas eller jag kan fortsätta som vanligt. Jag har supportavtal med er ifall om att jag behöver någon hjälp med detta.

Med vänliga hälsningar Margareta
 Skrivet av:  Margareta IP: 90.229.222.43



Svar: kontant eller fakturamodell 2010-01-05 01:53
Unicell borde kanske svara på detta, men det kan du ju ta på supporten via telefon.

Såvitt jag förstår fungerar kontantfaktura utmärkt i din bransch. Det förutsätter att du måste ha kundregistret i funktion också. Det blir väl ungefär som hos tandläkaren t.ex. där man finns i registret och sedan får ett kvitto utskrivet.

Det innebär också att du har en del artiklar inlagda som berör dina tjänster. Däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med "fakturamodellen"? Menar du kontantmetoden eller fakturametoden?

Du kan också använda dig av varianten "strökunder" om detta tillåts av SKV? Då slipper du kundregistrering.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.172.196




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 1 =