Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Anpassad fakturautskrift 2009-11-21 14:33
I anpassningen för fakturautskrift finns det i UNIbas väldigt många varianter att välja styrning av utskrifter på egna fakturor. Bl.a. kan man ändra fakturalayout mellan standard, plusgiro eller bankgiro. För min del har jag valt plusgiro.

Tyvärr är det inte alla kunder som begriper att nederdelen av fakturan kan klippas av och användas som inbetalningskort. Jag har därför lagt in en rad under upplysningen om räntan, att nederdelen kan användas som inbetalningskort om så önskas.

Jag skulle gärna vilja ha en streckad linje med en liten sax som visar att nederdelen lämpligen kan avskiljas och skickas t.ex. med andra inbetalningar i kuvert.

Jag har också provat att klicka i rutan avseende OCR-nummer. Det verkar dock inte hända något speciellt. Kanske Unicell kan förklara lite hur denna funktion ska tillämpas?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.149.196



Svar: Anpassad fakturautskrift 2009-11-22 17:43
Uppriktigt sagt trodde jag inte att varken bankgirot eller plusgirot godkände annat än vissa speciella blanketter. Men det kanske var förr det.

OCR är något som kommer i UNI_BAS framöver.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.186.51



Svar: Anpassad fakturautskrift 2009-11-24 00:37
Nej det trodde inte jag heller förrän jag fick Plusgiroutdrag där man scannat in nederdelen av fakturan som kunder lämnat med vid betalning.

Myndigheterna har väl börjat tänka om och vi slipper ju också bruna kuvert nuförtiden.

Att inte Unicell sitter med armarna i kors har jag förstått sedan länge. Det är kul med nya funktioner och UniBas går ju att uppdatera på några minuter.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.180.181




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 5 =