Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fel vid fakturautskrift 2009-11-10 16:22
När jag försöker skriva ut en faktura (på 1 sida), står programmet bara och tuggar och visar en dialogruta: "bearbetar s 1", "bearbetar s 2", osv, hur länge som helst tills jag avbryter. Då får jag istället felmeddelandet "Utskriftsprocessen avbruten av användaren. Formuläret kan inte skrivas ut."

Vad kan jag ha gjort för att ställa till med detta? Och hur fixar jag det? Tacksam för hjälp.
 Skrivet av:  Åsa IP: 83.250.154.129



Svar: Fel vid fakturautskrift 2009-11-10 16:30
Jaha, det löste sig när jag bytte från "Bankgiro" till "Standard" i inställningarna.
 Skrivet av:  Åsa IP: 83.250.154.129



Svar: Fel vid fakturautskrift 2009-11-10 17:09
När man ursprungligen skapar sin datafil blir inställningen automatiskt "Standard" vilket ju är korrekt.

Man ska vara lite försiktig när man som Åsa ändrar inställningar i ett faktureringsprogram som är gjorda av systemet. Gör gärna en sådan egeninställning stegvis - d.v.s. gör en liten förändring och prova den - om den inte blir bra , då går man tillbaka och återtar den ursprungliga inställningen.

Har man gjort många förändringar på en gång, kan det bli svårt att hitta tillbaka till korrekt inställning. MEN, till och med den situationen finns det en bra lösning på - Tryck bara på knappen "Återgå till standardinst".

Allt detta gäller inställningar under Databas/Styrning/Utskrifter
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 83.183.134.251



Svar: Fel vid fakturautskrift 2009-11-13 13:58
Vad är skillnaden på Standard och Bankgiro?
 Skrivet av:  Åsa IP: 94.127.35.84



Svar: Fel vid fakturautskrift 2009-11-13 18:03
Standard betyder att en vanlig faktura skrivs ut.

Bankgiro respektive Plusgiro innebär att faktura skrivs ut med en bankgiro- resp plusgiroblankett längst ner. Man måste för denna utskrift ha en blankett som kan köpas i bokhandeln
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.181.142



Svar: Fel vid fakturautskrift 2009-11-21 14:44
Här har Unicell missat något... (positivt)
Det går alldeles utmärkt att skriva ut UniBasfakturor med ikryssat Plus elle Bangiro. Nederdelen kan klippas av och användas som inbetalningskort. Det kanske ser lite "fattigt" ut rent layoutmässigt, men är fullt godtagbar av både plus och bankgirot och man behöver inte köpaa in några dyra färdigtryckta blanketter i pappershandeln.

Förslag: Det kanske finns möjlighet att göra en något fylligare layout avseende plus eller bangiro samt implementera i befintliga UniBas? (Se även mitt inlägg om fakturautskrift)
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.149.196




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 3 =