Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Inköp av tjänst utom och inom EU 2009-10-28 11:36
Jag har nyss köpt Uni_bas standard och har ännu bara kört på testföretaget.
Det är så att jag köper tjänster både utom och inom eu, men jag får inte programmet att bokföra momsen på deklarations-blanketten på rätt ställe, på rader 21&22 på deklblank, (inköp av tjänster från annat EG land och utanför EG).
Fastän jag registrerar verifikationerna (inköp tjäns utanför EU) och (inköp tjänst inom EU)
Är det en bugg eller gör jag fel??
Mvh
Janne...
 Skrivet av:  Janne... IP: 195.196.136.67



Svar: Inköp av tjänst utom och inom EU 2009-10-28 13:11
Rättelse: det är inte momsen som skall skrivas in på rad på 21&22 på momsbilagan utan (momspliktiga inköp) , det är detta som inte fungerar,
 Skrivet av:  Janne... IP: 195.196.136.67



Svar: Inköp av tjänst utom och inom EU 2009-10-29 00:18
Okey jag har gått över från testföretaget till verklig bokföring och då verkar programmet lägga siffrorna rätt på blanketten.
Men en annan fundering, jag får inkomster från affiliate försäljningar och det skall gå under inkomst av tjänst om jag fattat rätt, inkomster från eu länder konto 3048 fylls i rätt på dekl-momsbilagan rad 39 (under försäljning som är undantagen från moms) affiliate inkomst är momsfri om den är intjänad utanför sverige,
MEN när jag får inkomst utanför EU då vill jag ha beloppet till rad 40 momsbilagan, vilket konteringsnummer skall jag då lägga in i programmet? har testat med 3044 & 3045 men det fungerar inte, igentligen så vet jag inte om man behöver skilja åt inom EU & utanför EU när man ändå inte behöver ta upp moms.
 Skrivet av:  Janne... IP: 195.196.136.67



Svar: Inköp av tjänst utom och inom EU 2009-10-29 09:54
Gå till Databas/Styrning/Moms. Där finns en video som beskriver hur momsen skall ställas in för att bli rätt.
Har Du frågor utöver det som beskrivs där bör Du kontakta supportavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 2 =