Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

bugg? låst program.. 2009-09-15 19:16
fick samma fel i testbolaget, trodde det var jag som hade gjort nåt fel, men nu har jag eget, och samma sak händer..
skulle lägga in en inbetalning från en kund, men när jag har skrivit kundnamnet och vill vidare så att säga, så får jag upp en stor ruta över halva programmet som säger obs du måste ange kund!
och sen är det stopp. trycker jag ok så kommer den tillbaka lika fort igen, och det finns inga andra knappar att trycka på. jag kan heller inte komma någonstans i programmet, inte ens avsluta.
HJÄLP!
 Skrivet av:  karin IP: 217.211.192.32



Svar: bugg? låst program.. 2009-09-15 20:56
Det är nog en bugg, jag råkade ut för samma sak i går kväll.
Ctrl+alt+del och avsluta programmet är nog det enda som hjälper.
"Nu har jag eget" tyder på att du just börjat bokföra?
Det verkar som om problemet uppstår om du inte har någon kund alls i kundregistret när du vill skapa faktura?
 Skrivet av:  Tore IP: 90.227.108.181



Svar: bugg? låst program.. 2009-09-15 21:02
Jag läste lite slarvigt, jag ville fakturera och du ville registrera betalning. Inte riktigt samma sak.
Du har tydligen lyckats skapa faktura (och har således en kund?)
Men problemet som uppstår är likartat.
 Skrivet av:  Tore IP: 90.227.108.181



Svar: bugg? låst program.. 2009-09-15 22:58
äh, jag gjorde ju fel.. hade ju inte lagt in kunden innan.. ändå jobbigt att programmet låser sig sådär måste jag ju säga..
 Skrivet av:  karin IP: 217.211.192.32



Svar: bugg? låst program.. 2009-09-16 13:39
Jo, UNI_BAS bygger liksom de flesta faktureringsprogram på att man lägger in sina kunder i kundregistret. Sedan har Karin förstås rätt i att programmet inte ska låsa sig för det. - Hursomhelst är detta fixat i den senaste programversionen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.222




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 10 =